۱۸ دی ۱۳۹۲، ۱۸:۲۳

آیت‌الله حیدری:

شیعه و سنی در اکثر مباحث مهدویت با یکدیگر تفاهم دارند

شیعه و سنی در اکثر مباحث مهدویت با یکدیگر تفاهم دارند

اهواز - خبرگزاری مهر: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شیعه و سنی در اکثر مسائل مربوط به مهدویت با یکدیگر تفاهم دارند و 600 حدیث از دو هزار حدیث رسیده در مورد مهدویت از اهل سنت است.

آیت الله محسن حیدری آل کثیر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در نتیجه اعتقاد همگانی به مهدویت، افراد و جریاناتی آمدند تا از این اعتقاد، سوء استفاده کنند و مدعی مهدویت شدند که اکثر این مدعیان سنی بودند. برای نمونه بعد از سقوط صدام نیز 30 نفر در عراق ادعای مهدویت داشتند ولی با این همه شیعه وسنی فقط در برخی از مسائل مهدویت با یکدیگر اختلاف دارد و در اکثر موارد بین آنها تفاهم وجود دارد.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: تمامی مسلمانان به مهدویت اعتقاد دارند و تنها شیعیان معتقدان به این امر نیستند به گونه ای که تعداد دو هزار حدیث در مورد امام زمان (عج) وجود دارد که 600 حدیث از این مجموع از اهل سنت رسیده است در حالیکه در مورد هیچ یک از مطالب اسلام تا این اندازه حدیث نیامده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همواره شیعه از بابت اعتقاد و ایمان به امام زمان (عج) مورد تهاجم قرار گرفته و حتی در زمان خود ائمه اطهار (ع) جریان های دروغین زیادی برای رسیدن به منافع و پست های مادی و دنیوی قصد سوء استفاده از این امر مقدس را داشتند.

آیت الله حیدری یادآور شد: بحث مهدویت را باید به طور جدی در مدارس مطرح کرد و معرفت امام زمان یک وظیفه اساسی و عقیدتی است. یعنی مسلمانی انسان ها در گرو آن است و اگر کسی غفلت و کوتاهی و سهل انگاری کند قابل اغماض نیست در حقیقت بدون معرفت امام زمان (عج) توحید، نبوت، معاد، اصول و فروع دین قبول نیست و امامت و نماز و روزه بدون اعتقاد به امام ارزشی ندارد.

امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: محور مسلمانی وجود مقدس امام است و بدون تجدید بیعت مرتب با او دینی در کار نیست و فقط خیال است و مسلمانان نیز هر چه به مرکز قطب دین یعنی امام زمان نزدیک تر باشند به دین نیز نزدیکتر هستند.

وی در پایان گفت: مسئله امام زمان جدی است. شیعیان هر روز صبح با امام زمان بیعت می کنند و این افتخاری است که فقط نصیب شیعیان اثنی عشری شده است و غیر شیعیان این افتخار را ندارند. مسئله مهدویت حساس است پس چه کسی به غیر از مربیان مهدویت می تواند پاسخگوی سئوالات دانش آموزان در خصوص این واقعیت باشد.
 

کد خبر 2210729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha