۱۹ دی ۱۳۹۲، ۹:۳۴

قدیری ابیانه:

هنرمندان در خنثی کردن تبلیغات دشمنان نقش تاثیرگذاری دارند

هنرمندان در خنثی کردن تبلیغات دشمنان نقش تاثیرگذاری دارند

قزوین- حبرگزاری مهر: سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: برای خنثی سازی تبلیغات دشمنان در عرصه جهانی و وادار کردن آنها به عقب نشینی نیازمند استفاده از هنرمندان با خلق آثاری خلاقانه و تاثیرگذار هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین یادواره شهدای هنرمند استان قزوین چهارشنبه شب با حضور قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا، داود محمدی و حجت الاسلام مرتضی حسینی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، سرهنگ طاهرخانی معاون هماهنگ کننده سپاه استان، سرهنگ میر حیدری فرمانده ناجا در استان و جمع کثیری از هنرمندان و خانواده های شهدا در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

محمد حسن قدیری ابیانه در این مراسم گفت: زنده نگهداشتن یاد شهدا کار ارزشمندی است که باید گفت ما نیازمند شهدا هستیم تا این سرمایه گرانبها را به رخ جهانیان بکشیم و به آنها افتخار کنیم.

وی افزود: اگر امروز آمریکا و ایادی اش جرات حمله به ایران اسلامی را ندارند به خاطر شهدای والا مقامی است که از جان خود گذشتند تا آرمانهای متعالی اسلام باقی بماند.

یادواره شهدا باید در سطح جهانی برگزار شود

قدیری ابیانه بیان کرد:  شهدا انسانهای بزرگواری هستند که باید یادواره آنها را در سطح جهانی برگزار و زندگینامه، باورها، وصیت نامه ها و دست نوشته های آنها را به دیگران منتقل کنیم تا همه الگو بگیرند و راه برای پیروزی ملتهای دیگر فراهم شود.

وی گفت: کسانی که برای شهدا افسوس می خورند از جایگاه والای شهدا مطلع نیستند بلکه باید غم خود را داشته باشیم که نتوانسته ایم در بهشت برین در کنار این شهدا قرار بگیریم.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا یادآورشد: هنرمندان متعهد در شرایط کنونی رسالت سنگینی بر عهده دارند و در عرصه جهانی هم برای خنثی کردن تبلیغات دشمنان به فعالیت هنرمندان نیازمندیم.

وی گفت: هنر در ترویج باورهای دینی و اسلامی نقش موثری دارد و در مکزیک توانستیم از این راه با بیان آیات قرانی و احادیث حدود 300 نفر را به دین اسلام دعوت و مشرف کنیم لذا از هنرمندان انتظار داریم از هنر خود در این راه بخوبی بهره گیرند.

زبان هنر تاثیرگذار است

قدیری ابیانه در ادامه اظهارداشت: هر دوره نیازهای خاص خود را دارد و در سالهای اخیر که شعار حماسه اقتصادی مطرح شده از هنرمندان دعوت می کنیم در عرصه جنگ اقتصادی وارد شوند و با آثار خود در قالب هنر به تقویت فرهنگ کار و تلاش، رسیدن به خودکفایی و استقلال اقتصادی در میان جوانان همت گمارند.

وی بیان کرد: یاد شهدا از نیازهای امروز جهان است و نگاهی به جنبش های بیداری اسلامی نشان می دهد دیگر کشورها و ملل هم از ما الگو گرفته اند و استکبار را به زانو درآورده اند و باور کرده اند که می توان با ابرقدرتها مبارزه کرد که محور این جرکت شهدا هستند.

وی همچنین خاطره ای از ادواردو آنیلی ثروتمند ایتالیایی که به دین اسلام مشرف شده بود بیان کرد و گفت: ادواردو از شهدا الگو گرفته بود لذا توانست از ثروت عظیم خود بگذرد و اسلام را به دنیای تجملی و اشرافی ترجیح دهد.

در این مراسم که از سوی سازمان بسیج هنرمندان قزوین برگزار شد از 44 خانواده شهید هنرمند استان قزوین تجلیل شد.

حماسه خوانی توسط کویتی پور، نقالی توسط مجتبی حسن بیگی، شعرخوانی توسط سکاک، و رونمایی از نقاشی زنده از تمثال امام راحل(ره) توسط استاد زنده دل از دیگر برنامه های این مراسم بود.

کد خبر 2210850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha