۱۹ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۳۴

لیگ برتر والیبال/

برد شیرین متین در بازی 140 دقیقه ای/ متین ورامین در رده دوم باقی ماند

برد شیرین متین در بازی 140 دقیقه ای/ متین ورامین در رده دوم باقی ماند

ورامین - خبرگزاری مهر: تیم والیبال متین ورامین در یک بازی حساس و تماشایی توانست تیم قدرتمند شهرداری ارومیه را شکست داده و جایگاه خود را در رده دوم لیگ برتر والیبال حفظ کند.

به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته هفته سیزدهم لیگ برتر والیبال در حالی برگزار شد که در یکی از حساس ترین بازی های این هفته تیم متین ورامین به مصاف شهرداری ارومیه رفت و پس از دو ساعت و بیست دقیقه توانست با نتیجه سه بر دو مقابل این حریف نامدار به برتری دست پیدا کند.

تیم متین ورامین امسال با جذب ستارگان والیبال ایران نظیر محمد موسوی، سعید معروف، احسن الله شیرکوند و شهرام محمودی و تمدید قرارداد مجتبی میرزا جانپور و نیکولوف به عنوان مدعی اصلی عنوان قهرمانی محسوب می شود و جذب بانیولی سرمربی مطرح و کهنه کار ایتالیایی شانس متین ورامین برای کسب عنوان اول رقابتها را افزایش داده است.

تیم متین ورامین که فصل را بسیار طوفانی آغاز کرده و همه حریفان را شکست می داد و صدرنشین بلامنازع لیگ برتر والیبال لقب گرفته بود با سه باخت پیاپی در نیم فصل اول، جایگاه خود را از دست داد و به رده سوم جدول سقوط کرد.

اما تیم متین از بازی آخر نیم فصل اول مقابل سایپا دوباره به خود آمد و با همدلی و تلاش بازیکنان این تیم توانست مقابل سایپا و کاله آمل به برتری دست پیدا کند و جایگاه دوم رقابت های لیگ برتر را به دست آورد.

در طرف مقابل تیم شهرداری ارومیه که در این فصل نتایج قابل قبولی را کسب نکرده است، پیش از بازی با متین ورامین دست به تغییر در کادر فنی تیم خود زد و مسئولان این تیم  برجویچ که سابقه مربی گری در تیم ملی صربستان، لیگ های ایتالیا، روسیه، چین و جمهوری آذربایجان را در کارنامه خود دارد را  با عقد قرارداد تا پایان فصل جاری به عنوان سرمربی تیم والیبال ارومیه برگزیدند.

در هفته سیزدهم تیم متین باید به مصاف شهرداری ارومیه ای می رفت که همواره از تیم های مدعی و صاحب سبک لیگ برتر والیبال بوده است و این بازی عیار واقعی شاگردان بانیولی را نشان می داد و همانطور که انتظار می رفت این بازی پنج گیم به طول انجامید و پس از 140 دقیقه رقابت متین ورامین توانست دو امتیاز حساس از این بازی به اندوخته های خود بیفزاید اما مشکلی که اکنون وجود دارد این است که تیم باریچ اسانس با مصطفی کارخانه طلایی ترین دوران خود را سپری می کند و از همه بازی های خود سه امتیاز کامل را دریافت کرده است به همین خاطر اکنون فاصله متین ورامین با باریچ اسانس کاشان به شش امتیاز افزایش پیدا کرده است.

شهرداری ارومیه ست اول را بهتر از متین ورامین آغاز کرد و با سرویس های پرشی پوریا فیاضی و دریافت های خوب در انتهای زمین توانست فاصله امتیازی مناسبی را مقابل شاگردان بانیولی ایجاد کند و در نهایت نیز این ست با نتیجه 25 بر 19 به سود یاران برجویچ به اتمام رسید.

اما در ابتدای ست دوم بانیولی تاکتیک تیم را تغییر داد و با استفاده از بازیکنان باتجربه و ملی پوش و به مدد پاس های طلایی سعید معروف و دفاع های بی نقص محمد موسوی بر روی تور توانست این ست را با نتیجه 25 بر 19 به سود تیم متین پایان دهد.

در ست سوم دوباره این شهرداری ارومیه بود که نبض بازی را در دست گرفت و با تغییراتی که سرمربی صربستانی این تیم ایجاد کرد، توانست در یک بازی نزدیک و نفس گیر 27 بر 25 پیروز شده و در مجموع دو بر یک از تیم قدرتمند متین پیشی بگیرد.

تیم متین ورامین می دانست که اگر در این بازی شکست بخورد، با توجه به پیروزی میزان خراسان باید به رده سوم رقابت های سقوط کند، به همین خاطر بازیکنان این تیم در ست چهارم نهایت دقت را به خرج داده و ابتکار عمل بازی را در دست گرفتند و در حالی که چند امتیاز از تیم شهرداری عقب بودند و همگان تصور می کردند این بازی به سود تیم ارومیه تمام خواهد شد اما در نهایت با نتیجه 26 بر 24 به برتری رسیده و بازی را به ست پنجم کشاندند.

در ست پنج نیز متین ورامین از ابتدای گیم فاصله امتیازی خود را با شهرداری ارومیه افزایش داد و در نهایت توانست با نتیجه 15 بر 6 این گیم را به سود خود به پایان برساند و در مجموع نیز با حساب سه بر دو به برتری رسیده و دو امتیاز شیرین را به اندوخته های خود بیافزاید.

تیم متین ورامین با این پیروزی در رده دوم باقی ماند و شهرداری ارومیه به رغم پذیرش این شکست یک امتیاز کسب کرده و 19 امتیازی شد و در رتبه هفتم جدول قرار گرفت.

حسین پورکاشیان و محسن ترابی به عنوان داوران اول و دوم قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند و محمدحسین شفقی نظارت این بازی را برعهده داشت.

کد خبر 2210911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha