۲۱ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۰۳

سرهنگ قدمی خبر داد:

دستگیری باند سرقت خودرو در قم/ سرقت 24 خودرو طی 25 روز

دستگیری باند سرقت خودرو در قم/ سرقت 24 خودرو طی 25 روز

قم - خبرگزاری مهر: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری یک باند سرقت خودروی پراید در قم خبر داد که طی 25 روز 24 خودرو را سرقت کرده بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قدمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام دستگیری باند سرقت خودرو در قم گفت:‌ این باند طی 25 روز گذشته 24 خودرو که همه آنها از نوع پراید بود را سرقت کردند.

وی با تشریح جزئیات و نحوه دستگیری این افراد عنوان کرد: طی چند روز اخیر با افزایش گزارش‌های سرقت خودرو مامورین بلافاصله تلاش خود را برای شناسایی سارقین آغاز کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم با بیان اینکه تمرکز پلیس بر روی سارقان سابقه دار بود، عنوان کرد: با شناسایی این افراد ابتدا دو تن از سارقان و بعد از آن 10 نفر دیگر شناسایی شدند.

وی بیان کرد: این فراد سابقه دار بوده و برخی از آنان هنگام استعمال مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

قدمی با بیان اینکه 23 خودرو سرقتی کشف شده عنوان کرد: تنها یکی از این خودرو از قم خارج شده که این یک دستگاه نیز شناسایی و به زودی به صاحبش بازگردانده خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه سارقان بیشتر تمایل به سرقت خودروهای مدل پائین داشتند، بیان کرد: متاسفانه خودروهای سرقت شده فاقد سیستم ایمنی مناسب و یا قفل فرمان و قفل پدال بودند به گونه‌ای که سرقت این خودروها برای سارقان بسیار آسان بوده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم در ادامه از شهروندان در خواست کرد که افراد سعی کنند به خوبی از وسایل ایمنی و قفل فرمان برای خودروی خود استفاده کنند و همچنین از نگه داشتن مدارک و کارت‌های اعتباری در داخل خودرو پرهیز کنند.

سرقت برای تفریح

در ادامه این گفتگو ضمن نمایش خودروهای سرقتی برای خبرنگاران یکی از سارقان در گفتگو با خبرنگار مهر، علت سرقت این خودروها را تنها استفاده برای گشت و گذار در شهر عنوان کرد.

وی که به گفته یکی از نیروهای حاضر در صحنه چندین فقره سابقه سرقت خودرو داشت ادامه داد: من اولین بار است که اقدام به سرقت خودرو کرده‌ام و ماشین هایی که فاقد سیستم امنیتی و قفل فرمان بود را سرقت می‌کردیم.

در ادامه موسوی یکی از مالباختگان که به گفته خودش تصور نمی‌کرد خودروی وی به این زودی‌ها پیدا شود، عنوان کرد: خودروی وی ساعت دو بامداد از مقابل منزلش به سرقت رفته و صبح هنگامی که برای رساندن فرزندانش به مدرسه از منزل خارج شده شاهد بوده که خودروی وی در مقابل منزل نیست.

وی گرچه عنوان می‌کند که محل زندگی آنان بسیار امن است، می‌گوید: به علت اینکه خودروی من نزدیک پنج سال بود که در مقابل منزل پارک می‌شد و از طرفی بخاطر امنیت محل زندگی، از دزدگیر مناسب و قفل فرمان استفاده نمی‌کردم.

وی در پایان از اقدام به موقع نیروی انتظامی در دستگیری سارقان و یافتن خودرو به تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 2211779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha