۲۱ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۱۰

"جاذبه" از استرالیا هم جایزه برد

"جاذبه" از استرالیا هم جایزه برد

فیلم "جاذبه" جایزه اصلی بخش بین المللی جشنواره فیلم استرالیا را برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، این درام فضایی موفق شد همراه با فیلم‌های "کلاهبرداری آمریکایی" و "12 سال یک برده" جوایز مهم این رقابت را دریافت کند.

"جاذبه" درام فضایی آلفونسو کوآرون در حالی به عنوان بهترین فیلم و بهترین کارگردانی جوایز آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا(AACTA) انتخاب شد که "12 سال یک برده" ، "کلاهبرداری آمریکایی"، "کاپیتان فیلیپس" و "تصادف" نیز نامزد دریافت این جوایز بودند.

این جوایز در مراسمی که دیشب در لس آنجلس برگزار شد، برندگان خود را شناختند.

در این مراسم فیلم‌های "جاذبه"، "12 سال یک برده" و "کلاهبرداری آمریکایی" که نامزد دریافت هفت جایزه بودند، هر یک دو جایزه را از آن خود کردند.

اریک وارن سینگر و دیوید او راسل جایزه بهترین فیلمنامه را برای "کلاهبرداری آمریکایی" دریافت کردند و جنیفر لارنس نیز جایزه بهترین بازیگر مکمل را برای ایفای نقش زن روانی کریستین بیل در این فیلم از آن خود کرد.

"12 سال یک برده" جایزه بهترین بازیگر مرد را برای چیوتل اجیوفور برد و مایکل فاسبندر نیز جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به خود اختصاص داد.

در این میان کیت بلانشت تنها چهره استرالیایی برنده این مراسم بود که به عنوان بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم "یاسمن آبی" وودی آلن انتخاب شد.

جوایز بین المللی AACTA برای ارایه صدای سینمای استرالیا در سینمای بین المللی تاسیس شده و برای تجلیل از سینمای بین المللی و دستاوردهای هنرمندان استرالیایی در این عرصه اهدا می شود.

جفری راش ریاست این دوره از این مراسم را برعهده داشت.

جوایز سینمای داخلی استرالیا به ریاست باز لورمان که فیلم "گتسبی بزرگ" را امسال ساخت اواخر همین ماه (ژانویه) در سیدنی برگزار می شود. 

کد خبر 2211790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha