۲۲ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۳۸

علی‌آبادی در گفتگو با مهر:

پیشنهادی برای تعویق انتخابات کمیته المپیک نداشتیم/ قصد کناره‌گیری ندارم

پیشنهادی برای تعویق انتخابات کمیته المپیک نداشتیم/ قصد کناره‌گیری ندارم

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه شخصا بر برگزاری انتخابات این کمیته در موعد مقرر مصر هستم و پیشنهاد تعویق آن هم مطرح نشد، گفت: انتخابات فقط در صورتی به تعویق خواهد افتاد که مجمع در روز انتخابات تصمیم به انجام آن بگیرد وگرنه دیگر افراد و نهادها در جایگاهی نیستند که چنین تصمیمی بگیرند.

محمد علی‌آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد "تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک که در نشست امروز در مورد آن صحبت شد، پیشنهاد چه کسی یا کسانی بود"؟، اظهارداشت: اصلا چنین چیزی نبود و در مورد تعویق انتخابات صحبتی نشد چون اصلا قرار نیست انتخابات را به تعویق بیندازیم.

"اما گفته شده که شخص شما از کسانی بودید که پیشنهاد تعویق انتخابات را در نشست امروز هیات اجرایی مطرح کردید که البته با آن مخالف شده است"؟، وی در پاسخ به این پرسش مهر گفت: به این دروغ ها و جوسازی های قبل از انتخابات توجه نکنید. اینها رفتار تخریبی اسن. این موضوع درست نیست؛ پیشنهادی در رابطه با تعویق انتخابات داده نشد. اتفاقا خیلی هم مصر هستم که انتخابات در موعد مقرر برگزار شود تا تکلیف همه چیز مشخص شود.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که "پاسخ سازمان بازرسی کل کشور که منتظر دریافت آن هستید چه تاثیری در برگزاری انتخابات در موعد مقرر دارد؟ آیا امکان دارد با توجه به این پاسخ انتخابات به تعویق بیفتد"؟، خاطرنشان کرد: اجازه دهید پاسخ سازمان بازرسی کل کشور را دریافت کنیم بعد در این مورد تصمیم می‌گیریم اما در کل فکر نمی‌کنم هیچ دلیلی وجود داشته باشد که به خاطر آن انتخابات را به تعویق بیندازیم.

وی تصریح کرد: فقط در صورتیکه مجمع در روز انتخابات تشخیص دهد، زمان انتخابات تغییر خواهد کرد وگرنه هیچ فرد و نهاد دیگری در جایگاهی نیست که بتواند تصمیم به لغو انتخابات بگیرد.

علی‌آبادی در مورد پاسخی که کمیته ملی المپیک منتظر دریافت آن از سوی سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی کل کشور طی نامه‌ای اعلام کرده که حضور چه افرادی در انتخابات ممنوع است. ما هم پاسخ خود را به این سازمان اعلام کرده‌ایم و حالا منتظر جواب آنها هستیم. از نظر ما هر 62 عضو مجمع به جز دبیر کلی می‌توانند برای دیگر پست‌های هیات اجرایی کاندیدا شوند چون اساسنامه این موضوع را می‌گوید اما سازمان بازرسی کل کشور نظر دیگری دارد که در حال مذاکره برای رسیدن به توافق هستیم.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی تاکید کرد: اینکه سازمان بازرسی کل کشور محدودیت قانونی را مشخص کرده بحث دیگری دارد اما از نظر ما و در کل کمیته ملی المپیک، همه افراد می‌توانند در تمام پستها ثبت‌نام کنند. طبق اساسنامه فقط برای دبیرکلی باید افرادی ثبت‌نام کنند که مشغله دیگری نداشته باشند. البته در مورد این پست هم همه می‌توانند ثبت‌نام کنند اما در صورت رای آوردن باید از دیگر مسئولیت‌های خود استعفا دهند.

وی در مورد وضعیت روسای فدراسیون‌ها برای حضور در انتخابات گفت: کمیته ملی المپیک طبق اساسنامه می‌گوید که روسای فدراسیون‌ها هم می‌توانند در همه پست ها کاندیدا شوند. اگر دبیرکل شوند باید از سمت قبلی خود استعفا کنند و برای سایر پست ها نیاز به استعفا ندارند. اما نظر سازمان بازرسی این است که باید در صورت رای آوردن در هیات رئیسه استعفا دهند. در هر صورت سازمان بازرسی کل کشور ناظر قانونی است.و ما نیز مشغول مذاکره با آنها هستیم.

علی‌آبادی که برای حضور در دو پست ریاست و دبیرکلی انتخابات کمیته ملی المپیک کاندیدا شده است، در پایان گفت: به هیچ وجه قصد کناره گیری از انتخابات را ندارم و حتما در آن شرکت می کنم.

 

کد خبر 2212634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha