۲۲ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۴۶

حجت‌الاسلام نقی‌پورفر:

جامعه اسلامی نیازمند احیای امر به معروف و نهی از منکر است

جامعه اسلامی نیازمند احیای امر به معروف و نهی از منکر است

قم - خبرگزاری مهر: جلسه گفتمان دینی دانشجویی با موضوع رسالت امر به معروف و نهی از منکر در عصر حاضر با الهام از نهضت حسینی(ع) در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین ولی‌الله نقی‌پورفر عضو هیئت علمی دانشگاه قم در این نشست که پیش از ظهر یکشنبه با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم و دانشکده اصول الدین برگزار شد با مروری بر دوران امامت امیرالمومنین، امام حسن و امام حسین علیهم السلام، موضوع احیای امر به معروف و نهی از منکر و نجات اصل اسلام را فلسفه اصلی قیام حضرت سیدالشهدا(ع) دانست.

وی افزود: رفتار و عملکرد شخصیت یزید به گونه‌ای بود که سکوت در برابر وی موجب بروز انحراف در اصل دین می‌شد، از این رو با آنکه چند سال از حیات امام حسین(ع) در ایام حکومت معاویه سپری شد اقدام به برپایی قیام نکردند ولی در دوران یزید حاضر به قربانی‌شدن خود و یاران و خاندان شریفشان شدند تا هدف والای حفظ دین محقق شود.

حجت‌الاسلام نقی‌پورفر از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان نیاز امروز بشر یاد کرد و جوامع انسانی به خصوص جهان اسلام و جامعه اسلامی و نسل امروز را بیش از هر زمان نیازمند احیای این دو فریضه دانست.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم عدم ازدواج جوانان یا ازدواج دیرهنگام و ارتباطات ناسالم و غیرشرعی را از مصادیق منکر برشمرد و خواستار اتخاذ تدابیر عملی برای تسهیل ازدواج به ویژه در دانشگاه‌ها شد.

کد خبر 2212832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha