۲۲ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۳۰

مقیمی

مبارزه با مواد مخدر کار جانبی نیست/ اصلی ترین وظیفه مسئولان است

مبارزه با مواد مخدر کار جانبی نیست/ اصلی ترین وظیفه مسئولان است

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی گفت: مبارزه با مواد مخدر یک کار جانبی نیست بلکه اصلی تر از هر کار اصلی و مهم است که باید از سوی مسئولین اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر محمد حسین مقیمی با بیان این مطلب در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی افزود: مواد مخدر امروز به یک معضل خانمانسوز در کشور تبدیل شده و باید با توجه به آسیب های ناشی از آن در جامعه به جد وارد میدان شده و رواج این معضل در جامعه بکاهیم.

وی با بیان این که این بلای خانمانسوز زیبنده جمهوری اسلامی و خانواده های ایرانی نیست، گفت: همه افرا جامعه به نوعی گرفتار این معضل خانمانسوز شده و هر کس به نوعی با آن دست و پنجه نرم می کند و باید با توجه به این مهم در راستای برنامه ریزی و کاهش این امر در جامع بکوشیم.

استاندار استان مرکزی در ادامه بر ضرورت تخصیص اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به نمایندگی های استانی تاکید کرد و گفت: اعتبارات باید در اختیار استان ها قرار گیرد تا هر استان با توجه به مشکلاتی که دارد و برنامه ریزی هایی که صورت داده نسبت به هزینه کرد این اعتبارات اقدام کند.

مقیمی با بیان این که معضل اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی بزرگ در سمینار اخیر استانداران مورد بحث و تاکید روسای قوای مجریه و مقننه قرار گرفته گفت: مسئله مبارزه با مواد مخدر در اولویت های کاری مدیریت استان قرار دارد و سرکشی به برنامه های کمیته های این شورا را به جد دنبال خواهم کرد.

وی تاکید کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و تشکیل این جلسات منوط به حضور شخص مدیران کل دستگاه ها ی اجرایی است.

استاندار مرکزی تاکید کرد: با توجه به این که هر روز به گرفتاری سرمایه های آینده این کشور در دام اعتیاد اضافه می شود نبای کمبود یا نبود اعتبارات مانع از انجام کارها شود بلکه باید با تمام توان و استفاده از تمام امکانات موجود راه رشد اعتیاد را در کشور ببندیم.

افزایش 121 درصدی مواد مخدر در استان مرکزی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در این نشست از افزایش 121 درصدی کشفیات مواد مخدر استان مرکزی در سالجاری خبر داد و گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون 2 تن و 864 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان مرکزی کشف شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 121 درصد رشد داشته است.

سرهنگ محمد حسنی افزود: همچنین در این مدت 6 هزار و 875 خرده فروش مواد مخدر در استان مرکزی دستگیر شده اند که این تعداد نیز در مقایسه با سال گذشته 39 درصد رشد داشته است.

وی همچنین افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با انهدام 28 باند توزیع کننده مواد مخدر در استان توانسته عملکرد قابل قبولی از خود برجای گذارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان این که جمع آوری معتادین پر خطردر سطح شهرها دغدغه 67 درصد مردم جامعه است گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 4 هزار و 39 معتاد پر خطر در استان مرکزی جمع آوری و از این تعداد 151 نفر به مرکز ترک اعتیا د اجباری ابراهیم آباد اراک منتقل شده اند .

سرهنگ حسنی هزینه بالای درمان اعتیاد در مراکز ترک اعتیاد را یک مشکل اساسی در این بخش عنوان کرد و افزود: تامین هزینه های درمان در مراکز درمانی خصوصی برای افراد کم درآمد و معتاد امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به حضور 35 هزار معتاد سابقه دار در شهر اراک گفت: معتادین برای درمان امروز روی دست خانواده ها مانده  و چاره اندیشی پیرامون این مهم ضروریست.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه خواستار تجهیز ایست و بازرسی دلیجان شد و گفت: این محل که کریدور شرق به غرب و دروازه خروج مواد سنتی است با مشکلات بسیاری در حوزه ایست و بازرسی روبروست.

سرهنگ حسنی عدم ایمن سازی محور و  روشنایی را از مهمترین مشکلات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در این محور برشمرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون این ایست و بازرسی شاهد افزایش 500 درصدی کشفیات بوده است.

راه اندازی نمایشگاه دائمی مبارزه با مواد مخدر در اراک

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز د ر این نشست ز راه اندازی نمایشگاه دائمی پیشگیری از مواد مخدر در اراک خبر داد و گفت: این نمایشگاه در فضایی به وسعت 500 متر مربع در محل ساختمان قدیمی آموزش و پرورش ناحیه یک اراک واقع در مرکز شهر اراک همزمان با ایام الله دهه فجر امسال راه اندازی می شود.

سیف الله کریم زاده گفت: استقرار موزه آموزش و پرروش و پژوهشسرای دانش آموزی در طبقات دیگر این ساختمان امکان تحقق اهداف مورد نظر در ایجاد این نمایشگاه را آسانتر می کند.

گفتنی است در این جلسه 300 میلیون ریال اعتبار برای تجهیز این نمایشگاه به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تخصیص یافت.

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از ظرفیت های صداو سیما بی بهره است

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی نیز در این نشست از بی توجهی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی به ظرفیت های صدا و سیما انتقاد کرد وگفت: بی توجهی این شورا به بهره گیری از توان تبلیغاتی و ظرفیت فرهنگ یرسانه ملی مورد قبول نیست.

قربانی جم با بیان این که صداو سیمای استان تا کنون تتشگی از سوی این شورا برای بهره گیری از توان رسانه ملی در راستای تحقق اهدافش ندیده گفت: وقتی بستر استفاده از این امکانات بدون هیچگونه صرف هزینه ای امکانپذیر است چرا بهره گیری نمی کنید؟

وی تاکید کرد: مادامی که موج آفرینی در خصوص مواد مخدر و مبارزه با آن در جامعه صورت نگیرد نمی توان انتظار موفقیت در اجرای برنامه ها را داشت.

کد خبر 2212996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha