۲۲ دی ۱۳۹۲، ۱۶:۲۷

رادیو فصلی در هفته وحدت تغییر نام می‌دهد/ از پخش موسیقی سنتی تا مشاعره درباره پیامبر

رادیو فصلی در هفته وحدت تغییر نام می‌دهد/ از پخش موسیقی سنتی تا مشاعره درباره پیامبر

سرپرست رادیو فصلی از تغییر نام این شبکه رادیویی در هفته وحدت به رادیو میلاد خبر داد و جزئیات برنامه های این هفته را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری تغییر نام رادیو فصلی به رادیو میلاد بعدازظهر امروز یکشنبه 22 آبان، با حضور حمیدرضا مقدسی سرپرست این شبکه رادیویی و اهالی رسانه در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

مقدسی در این نشست با اشاره به سابقه یک سال و 6 ماهه این شبکه رادیویی اظهار کرد: راه اندازی این شبکه برای معاونت صدا تجربه خوبی بود و ما توانسته ایم رادیویی از مردم برای مردم باشیم. پیش از این برنامه های رادیویی یک سویه بودند اما امروز کار برای بسیاری از رسانه ها تغییر کرده است.

وی افزود: رادیو رسانه ای گرم و عمیق است و گرچه جنبه سرگرمی نیز دارد اما نباید از فعالیت های عمیق آن نیز غافل شد.

سرپرست رادیو فصلی ادامه داد: فصول طبیعی الهام بخش ما هستند. از طرفی در فرهنگ ما سنت هایی وجود دارد که با فصل ها عجین شده اند و ما وظیفه احیا و حفظ آنها را داریم.

مقدسی از رادیو محرم به عنوان یک تجربه مثبت نام برد و تأکید کرد: همکاران ما در این رادیو جانانه در راه رضایت مخاطبان گام برداشتند و این تجربه افتخاری برای شبکه فصلی شد. اینگونه متوجه شدیم علاوه بر ظرفیت های فصول، مناسبت های تقویمی هم می تواند برای ما الهام بخش باشد.

وی یادآور شد: ما این بار برای هفته وحدت برنامه هایی با رویکر نشاط و امیدآفرینی انتخاب کرده ایم و در این راستا در جهت ترویج فرهنگ اسلام گام هایی برخواهیم داشت. بنابراین از سه شنبه 12 ربیع الاول کار رادیو میلاد آغاز می شود و تا 17 ربیع الاول میلاد حضرت رسول (ص) و امام صادق (ع) این رادیو را ادامه خواهیم داد.

سرپرست رادیو فصلی از "صبح میلاد" به عنوان برنامه صبحگاهی این ایام نام برد و گفت: در این برنامه موضوعاتی چون مهرورزی بین مسلمانان مطرح خواهد شد. بعدازظهر ها نیز برنامه ای با نام "جشن میلاد" روی آنتن می رود که در آن صفات پیامبر را بیان می کنیم.

مقدسی یکی از ویژگی های اصلی رادیو فصلی را تعامل با مخاطبان معرفی و تصریح کرد: عمده ترین شیوه ارتباطی ما با مخاطبان سامانه پیامکی است و روزانه 10 تا 12 هزار پیامک داریم و از نظرات مردم در تنظیم برنامه ها استفاده می کنیم. در واقع مردم به صورت غیرمستقیم در ساخت برنامه ها مشارکت می کنند.

وی از ادامه یافتن مسابقه "باشگاه سی دقیقه ای ها" در رادیو میلاد خبر داد و خاطرنشان کرد: "فصل ترانه" برنامه موسیقی درخواستی ما است و در برنامه ای به نام "ترانه های میلاد" نیز موسیقی محلی و سنتی درباره حضرت رسول (ص) پخش می کنیم. مسابقه "دو در 20" ما نیز با رویکرد هفته وحدت روی آنتن می رود.

سرپرست رادیو فصلی از بازپخش برنامه های برگزیده سایر شبکه ها با رویکرد شادی، طنز و سرگرمی خبر داد و گفت: قرار است نمایش های رادیویی مرکز هنرهای نمایشی رادیو را پخش کنیم. برنامه مشاعره "زنگ شعر" نیز روزهای فرد با محوریت وحدت مسلمانان و میلاد پیامبر روی آنتن می رود.

مقدسی همچنین در خصوص تغییر عنوان این شبکه رادیویی و تعویض رویکردهای آن در مناسبت ها توضیح داد: یکی از راه های پویایی یک شبکه این است که همگام با مسیر زندگی روزانه پیش برود و با آهنگ زندگی مردم هماهنگ باشد. ما بعد از رادیو میلاد، رادیو بهمن را ادامه می دهیم و برای ایام نوروز نیز برنامه های ویژه ای خواهیم داشت.

وی در پایان به فعالیت طبق خواسته های مخاطبان تأکید کرد و گفت: هر کدام از مخاطبان اگر بخواهند می توانند با ما همراهی و همکاری مستمر حتی به صورت گزارشگر افتخاری داشته باشند. اکنون مسابقه هایی که روی آنتن است نیز به خواست مردم آماده و روانه پخش شده و باز هم اگر مواردی وجود داشته باشد ما استقبال می کنیم.

کد خبر 2213075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha