۲۳ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۱۳

مهر گزارش می‌دهد/

خسارت 3.4 میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به تاسیسات زیربنایی شهرستان دشتی

خسارت 3.4 میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به تاسیسات زیربنایی شهرستان دشتی

بوشهر - خبرگزاری مهر: بارندگی‌های اخیر در استان بوشهر در نقاط مختلف استان موجب بروز خسارت شد که این خسارت‌ها در بخش زیربنایی دارای حجم بالایی بود و در شهرستان دشتی شاهد خسارتی 3.4 میلیارد ریالی بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، هر چند استان بوشهر هشت سال خشکسالی را پشت سرگذاشته بود ولی در سال جاری و از ابتدای فصل بارندگی شاهد بارش‌های بسیار خوبی در نقاط مختلف استان بوشهر بودیم که این بارندگی‌ها نقاط مختلف استان را تحت پوشش قرار داد.

گرچه این میزان بارندگی پس از هشت سال خشکسالی بسیاری از مردم و به‌ویژه کشاورزان را خوشحال کرده است ولی شاهد بروز خسارت‌های بسیار زیادی در بخش‌ها مختلف و به‌ویژه به تاسیسات زیربنایی بوده‌ایم.

در شهرستان دشتی و با توجه به حجم بارش‌ها، بسیاری از تاسیسات زیربنایی در این شهرستان دچار آسیب جدی شده است و بر اساس برآوردهای صورت گرفته بیش از سه میلیارد و 460 میلیون ریال خسارت به تاسیسات زیربنایی شهرستان دشتی وارد شده است.

تاسیات زیر بنایی آب، تاسیسات آب و فاضلاب شهری و شبکه‌ها و تاسیسات برق در شهرستان دشتی خسارت بسیار زیادی را دیده‌اند.

خسارت 1.56 میلیارد ریالی به تاسیسات آب شهرستان دشتی

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان دشتی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در بارندگی‌های اخیر در شهرستان بالغ بر یک میلیارد و560 میلیون ریال به تاسیات زیر بنایی آب خسارت وارد شده است .

محمد قائدی به تشریح این خسارات پرداخت و اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر در سطح شهرستان موجب خوشحالی کشاورزان و مردم شده است که خسارتی نیز به تاسیسات زیر بنایی وارد کرده است.

قائدی افزود: این خسارات شامل آب بردگی خط انتقال تنگ سدر، آب بردگی خط انتقال بادوله، آب بردگی خط انتقال سهو و خط انتقال تلخو است که باعث تخریب این خطوط شد.

وی با اشاره به اینکه طول این خطوط 155 متر است که بطور صد درصد به آنها خسارت وارد شده است، خاطرنشان کرد: خسارت خطوط آسیب دیده بالغ بر یک‌میلیارد و560 میلیون ریال است.

خسارت 1.5 میلیارد ریالی به تاسیسات آب شهری شهرستان دشتی

آب شهری شهرستان دشتی نیز از این بارندگی‌ها بی‌نصیب نماند و بیش از 1.5 میلیارد ریال خسارت به تاسیسات شهرستان دشتی خسارت وارد شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری شهرستان دشتی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بارندگی های اخیر که در شهرستان باردید علاوه بر خوشحالی مردم یک میلیارد و 500 میلیون ریال به تاسیات این اداره خسارت وارد کرد.

عبدالرسول نجاتی افزود: این خسارت‌ها شامل جاده دسترسی به چاه‌های آبرسانی است که به‌صورت صد درصد تخریب شده و لوله‌هایی که در طول مسیر قرار داشته آب آنها را با خود برده است.

خسارت 400 میلیون ریالی به تاسیات برق شهرستان دشتی

رئیس اداره برق شهرستان دشتی نیز در گفتگو با خبرنگارمهر نیزگفت: بارندگی‌های اخیر که شهرستان شاهد بودیم به یک کیلومتر شبکه فشار متوسط خسارت وارد کرد که بیشتر این خسارت‌ها در مناطق زلزله زده بود.

مسعود خالقی با اشاره به اینکه میزان خسارت به این شبکه‌ها400 میلیون ریال است خاطرنشان داشت: الحمدالله در بارندگی‌های اخیر به شبکه های فشار ضعیف خسارتی وارد نشده است.

گزارش: قاسم بازیاری

کد خبر 2213416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha