۲۳ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۵۱

تاکید دوباره سازمان بازرسی؛

ممنوعیت حضور بازنشسته‌ها، اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس در انتخابات کمیته المپیک

ممنوعیت حضور بازنشسته‌ها، اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس در انتخابات کمیته المپیک

سازمان بازرسی کل کشور طی نامه‌ای که امروز به کمیته ملی المپیک ارسال شد بر ممنوعیت حضور افراد بازنشسته، اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس در انتخابات این کمیته تاکید دوباره کرد. این سازمان همچنین در نامه ارسالی اعلام کرده که روسای فدراسیون‌ها منعی برای حضور در انتخابات ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته ملی المپیک امروز دوشنبه فهرست نهایی کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات این کمیته را اعلام کرد. در این فهرست به جز مصطفی هاشمی‌طبا، هادی ساعی، احمد دنیا مالی و افشین ارمیان که نام‌شان حذف شده است، نام دیگر کاندیداهایی که نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده بودند، وجود دارد. این در حالی است که برخی از آنها طبق نامه سازمان بازرسی کل کشور با منع قانونی برای حضور در این انتخابات مواجه هستند.

در همین راستا سازمان بازرسی کل کشور امروز دوشنبه طی نامه‌ای که به کمیته ملی المپیک ارسال شد، بر مواضع خود مبنی بر ممنوعیت حضور افراد بازنشسته (فاقد مجوز هیئت وزیران و مستثنی شدگان قانونی)، اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس در انتخابات این کمیته تاکید کرد.

در این نامه که خطاب به محمد علی‌آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک نوشته شده و عصر امروز دوشنبه در اختیار وی قرار گرفت، با اشاره به قوانین حاکمیتی جمهوری اسلامی و تاکیدی که سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌نگاری‌های گذشته هم به آنها اشاره شده، ضمن اعلام دوباره ممنوعیت حضور سه دسته افراد (بازنشسته، اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس)، آورده است که روسای فدراسیون ها از آنجا که اعضای رسمی مجمع هستند هیچ منعی برای حضور در انتخابات هیات اجرایی ندارند اما باید در صورت رای آوردن از سمت خود استعفا دهند.

برگزاری سالم و قانونمند انتخابات کمیته ملی المپیک موضوعی است که در نامه سازمان بازرسی کل کشور به کمیته ملی المپیک به آن اشاره شده است.

طی یک ماه اخیر این برای سومین‌بار است که سازمان بازرسی کشور بر ممنوعیت افراد بازنشسته (فاقد مجوز هیئت وزیران و مستثنی شدگان قانونی)، اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس در انتخابات کمیته ملی المپیک تاکید می‌کند.

مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک 30 دی‌ماه برگزار خواهد شد. طبق فهرست نهایی اعلام شده 38 کاندیدا در این انتخابات حضور خواهند داشت.

کد خبر 2213770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha