۲۳ دی ۱۳۹۲، ۱۹:۴۷

عزیزی خبر داد:

اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح ترسیب کربن در دامغان

اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح ترسیب کربن در دامغان

دامغان - خبرگزاری مهر: معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اجرای طرح ترسیب کربن در سه روستای جنوب شهرستان دامغان گفت: سهم استان برای اجرای این پروژه مهم 10 میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید نقی عزیزی عصر دوشنبه در نشستی با مسئولان بخش امیرآباد دامغان در محل بخشداری این روستا به تشریح اهداف اجرای طرح ترسیب کربن پرداخت و اظهار داشت: این طرح برای نخستین بار در استان سمنان و در سه روستای جنوبی شهرستان به نام های کوه زر، حسنان و معلمان اجرا می شود.  

وی با بیان اینکه طرح ترسیب کربن همزمان در چند استان دیگر نیز شامل "البرز، مرکزی، بوشهر و تهران" آغاز شده است، خاطرنشان ساخت: این طرح بین المللی با حمایت برنامه عمرانی سازمان ملل متحد و با هدف اجرای طرح توانمند سازی جوامع محلی اجرا می شود.

جلب مشارکت جوامع محلی خصوصا بانوان در طرح ترسیب کربن

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اضافه کرد: برای اجرای این طرح بین المللی تفاهم نامه ای بین سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و برنامه عمرانی سازمان ملل متحد به امضاء رسیده که با یک پشتوانه خوب طی پنج سال اجرا می شود.

عزیزی یکی دیگر از اهداف این طرح را جلب مشارکت جوامع محلی خصوصا بانوان ذکر کرد و اظهار داشت: امیدواریم شاهد دستاوردهای خوبی در این زمینه باشیم.

وی با یادآوری اینکه طرح ترسیب کربن برای نخستین بار طی سال 84 در استان خراسان جنوبی اجرا شد، گفت: اکنون این طرح بین المللی به شش استان دیگر گسترش پیدا کرده است.

بي‌توجهي به منابع طبيعي، ثروت‌هاي ملی را نابود مي‌کند

بخشدار امیرآباد دامغان نیز در این نشست ضمن استقبال از اجرای طرح ترسیب کربن در سه روستای این بخش اظهار داشت: حفظ و توسعه منابع طبیعی، مشارکت و همراهی مردم را می طلبد که این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد.

سید امیر تقوی ضمن ابراز آمادگی بخشداری امیرآباد، دهیاری و شوراهای اسلامی روستای مورد نظر برای اجرای این طرح بین المللی، افزود: تمام توان و امکانات برای موفقیت طرح بکار خواهیم گرفت.

وی از همکاری خوب اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان با مردم، تقدیر کرد و افزود: بي‌توجهي به منابع طبيعي، ثروت‌هاي ملی را نابود مي‌کند.

شهرستان دامغان با 671 هزار هکتار اراضی بیابانی از جمله مناطق فعال در امر احیا و اصلاح اراضی بیابانی است که تاکنون در سطحی حدود 53 هزار هکتار عملیات بذر پاشی و نهال کاری اجرا شده است.

در این جلسه رئیس و مسئول بیابان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان مجری و تسهیل گران طرح ترسیب کربن حضور داشتند و به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 2213944

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha