۲۴ دی ۱۳۹۲، ۸:۱۸

مولوی فاروقی:

عزت و شرف مسلمانان در گرو وحدت است/ وحدت حول محور اعتدال و عدالت

عزت و شرف مسلمانان در گرو وحدت است/ وحدت حول محور اعتدال و عدالت

بیرجند- خبرگزاری مهر- امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه عزت و شرف مسلمانان در گرو وحدت است، گفت: دشمن در حال پیاده کردن برنامه‌های خود است و باید مسلمانان بیشتر به وحدت و یکپارچگی توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مولوی غلام حیدر فاروقی دوشنبه شب در جمعی از اهل سنت و شیعه و مسئولان استان و شهرستان بیرجند در مسجد النبی(ص) به مناسبت جشن هفته وحدت اظهار کرد: وحدت جهان اسلام نیاز امروز جامعه است.

وی افزود: همه مسلمانان در جامعه یک وظیفه دارند و آن هم وحدت حول محور اعتدال و عدالت است و برای این وظیفه مهم باید مسلمانان متحد باشند.

مولوی فاروفی با بیان اینکه مسلمانان بدون اتحاد و همدلی نمی‌توانند به خواسته‌های خود برسند، عنوان کرد: دشمن با ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مسلمین برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می کند و با وحدت مسلمین نمی‌تواند به خواسته‌های خود برسد و می‌بایست وحدت و همدلی در همه جای جامعه وجود داشته باشد.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به اینکه پیامبر(ص) با ورود به مدینه بین انصار و مهاجرین یک وحدت و همدلی ایجاد کرد و همه آنان عقد اخوت بستند، اظهار کرد: مسلمانان در مشترکات با هم وحدت داشته باشند  تا جامعه به تحقق خواسته‌ها اسلامی و دینی برسد.

وی راه عملی وحدت را مساوات و عدالت دانست و تصریح کرد: یکی از راهکارهای وحدت ایجاد عدالت در بین مسلمین است و همه می‌بایست برای تحقق عدالت همکاری کنند.

مولوی فاروقی با بیان اینکه محبت ازدیگر راهکارهای رسیدن بین مسلمانان است، بیان داشت: ایمان شخص زمانی کامل می شود که آنچه برای خود می پسندد برای دیگران هم بپسندد.

وی کمک به یکدیگر راه یکدیگر را از راهکار های وحدت  برشمرد و یادآور شد:مسلمانان می بایست در تمام زمان و مکان به فکر یکدیگر بوده ودر غم وشادی هم شریک باشند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به اینکه مسلمانان امت واحد هستند، بیان کرد: مسلمین نباید بر سر یک سری مسائل جزئی باهم اختلاف نمایند تا دشمن از آن استفاده کند.

وی اختلاف انداختن را کار شیطان دانست و اظهار کرد: دشمن با تفرقه و اختلاف به افکار و اعتقادات خود می رسد که نیاز به  هوشمندی مسلمین است.

مولوی فاروقی با اشاره به وضعیت کشورهای همسایه عنوان کرد: دشمن در حال پیاده کردن برنامه های خود است و باید مسلمانان بیشتر به وحدت و یکپارچگی توجه داشته باشند تا دشمن به منافع خود در این کشور ها نرسد.

 

 

کد خبر 2213999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha