۲۴ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۴۸

مهر گزارش می دهد/

شاهین اقبال بر دوش اقتصاد مشهد می نشیند/ اعراب در انتظار فرصت سرمایه‌گذاری

شاهین اقبال بر دوش اقتصاد مشهد می نشیند/ اعراب در انتظار فرصت سرمایه‌گذاری

مشهد - خبرگزاری مهر: با استقبال چشمگیر زائران عرب از سرمایه‌گذاری در پایتخت معنوی شاهین اقبال بردوش شهر مشهد نشسته تا در روزهایی که اغلب شهرهای کشور رکود را در ساخت و ساز و تجارت تجربه می‌کنند این شهر زیارتی با استقبال سرمایه‌گذاران از کشورهای مسلمان روبه رو باشد و این فرصتی است که باید غنیمت شمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان شهری معتقدند که سرمايه‌گذاري در مشهد اشباع نشده و حضور سرمایه‌گذاران عرب فرصتي مناسب را رقم زده است.

با حمایت و به کار گرفتن سیاست‌های تشویقی از سرمایه‌گذاران کشورهای مسلمان می‌توان باعث رونق بیشتر بازار ساخت و ساز و تجارت شد.

حمایت شورای شهر از سرمایه‌گذاری کشورهای مسلمان در مشهد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سیاست شورای اسلامی شهر مشهد صددرصد حمایت جدی از سرمایه‌گذاران بویژه سرمایه گذاران کشورهای مسلمان است و پیگیری لازم در حال انجام است.

کمال سروی‌ها گفت: مزیت شهر مشهد این است که شهری مذهبی و فرهنگی و زیارتی و تجاری است و قطعا کشورهای زیادی علاقمند سرمایه‌گذاری در این شهر هستند.

وی بیان کرد: از جمله کشورهای مسلمان علاقمندند که در حوزه تجارتی، درمانی و آموزشی در مشهد سرمایه گذاری کنند.

بسته‌های اقتصادی به سرمایه گذاران خارجی پیشنهاد می شود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: باید بستری فراهم شود تا به صورت بسته‌های اقتصادی این امکان فراهم شود.

وی با بیان اینکه این بسته های اقتصادی باید بر روی سایت شهرداری مورد بازبینی باشد ادامه داد: سرمایه گذاران علاقمند در فضای شفاف، با بازبینی این بسته‌ها شرایط مناسب را انتخاب و اقدام به سرمایه گذاری می کنند.

سروی‌ها گفت: در دوره گذشته در شهرداری تلاش زیادی در این زمینه انجام گرفت اما عملیاتی نشد و پیشرفت چشمگیری در آن نداشتیم.

در قلمرو برد – برد فرصت سرمایه گذاری ایجاد می‌شود

وی ادامه داد: در کمیسیون های شهرداری مشهد مبانی آن مورد بررسی قرار گرفت و سعی می‌شود در یک قلمرو برد- برد بستر سرمایه‌گذاری‌ها فراهم شود.

وی به تضمین سود سرمایه گذاران در یک دوره کوتاه مدت و روان سازی فعالیت سرمایه‌گذاران تاکید کرد و گفت: شورای شهر پیگیری جدیدر این خصوص دارد و از سرمایه گذاری ها حمایت جدی می کند.

سرمايه گذاري در مشهد اشباع نشده است

مدیر بازاریابی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سرمايه گذاري در مشهد اشباع نشده است و حضور زائران عرب از فرصت هاي مناسب را براي سرمايه گذاري در مشهد رقم زده است.

شهریار آل شیخ گفت: مشهد شهری است با ظرفیت ویژه که پایتخت جهان تشیع است و اقبال زیادی برای سرمایه گذاری در این شهر وجود دارد.

وی افزود: تحولات سیاسی اخیر باعث اقبال بیشتر به ساخت و ساز در این شهر شده و با اینکه عده ای معتقد بودند که تجاری سازی در این شهر به اشباع رسیده است اما سرمایه گذاری در واحدهای اقامتی و تجاری هنوز با اقبال رو به رو هستند.

آل‌شیخ تاکید کرد: خصوصا زائران عرب که به قصد اقامت و زیارت مي آيند ویژگی‌های خاص را برای مشهد رقم زده اند.

وی بیان کرد: شرایط در حال مهیا شدن است تا قوانینی برای حمایت ازسرمایه گذاران کشورهای مسلمان ایجاد شود تا شرایط سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی تسهیل شود.

شرایط ویژه هتل‌ها در بافت پیرامون حرم رضوی

وی به شرایط ویژه سرمایه گذاری در بافت پیرامون حرم اشاره کرد و گفت: مخصوصا در بافت پیرامون حرم مطهر هتل ها شرایط مناسب اقتصادی دارند و الان در منطقه مرکزی شهر 175 هتل موجود و 400 هتل در حال ساخت داریم که ظرفیت موجهی است و مسافرخانه ها و هتل آپارتمان های بسیاری نیز در حال ساخت هستند.

مشکل زائران خارجی در حوزه انتقال پول و چگونگی رفتار با آنان رفع شود

مدیر بازاریابی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد عنوان کرد: مشکل در خدمت رسانی به زائران است و آنچه باید مد نظر قرار بگیرد، خدمات ارائه شده به زائران در حوزه انتقال پول و چگونگی رفتار با زائران خصوصا زائران خارجی است و استانداردسازی خدمات ، آموزش ، فرهنگ سازی در این زمینه اهمیت بسیاری دارد.

آل شیخ در خصوص مبحث معماری و منظر شهری این نکته را تایید کرد که مشهد شهری مذهبی است و باید ساختار مناسب با شهر مشهد را داشته باشد. و معماری مناسب شهری می تواند خود جذب گردشگری و عامل مهم در مدیریت رفتارهای شهروندان و زائران باشد.

وی به دقت و توجه بیشتر مسئولان و مدیران شهری در منطقه ثامن برای حفظ هویت و تداعی دوران اسلامی اشاره کرد و گفت: کار های پژوهشی در این زمینه خصوصا در منطقه ثامن در حال انجام است.

وی با تاکید بر بازنگری نماهای شهری خصوصا در بافت پیرامون حرم گفت: باید معماری در این منطقه به شکل مناسب تری باشد و این مشکل وجود دارد که در بعضی ساختمان ها در شهر به لحاظ منظر شهری تناسب با ساختار اقلیمی و سنتی و فرهنگی مشهد ندارد.

آل شیخ در خصوص حاشیه شهر مشهد گفت: سود دهی سرمایه گذاری در مناطق حاشیه شهر از سوی شورای شهر تضمین شده است که با مشاركت سرمايه گذاران مجتمع هاي تجاري احداث شود و مناطق كم برخوردار شهرداري با مشوق هايي كه در محاسبه نرخ بازگشت داخلی پروژه ها قرار داده است و تضمين سود ، سرمايه گذاران را به اين مناطق دعوت مي كند.

مشهد الرضا شهری مذهبی، زیارتی و تجاری است که این موضوع سرمایه گذاران بویژه از کشورهای عرب مسلمان را به سرمایه گذاری در حوزه های درمان، گردشگری، تجاری و...ترغیب می کند و البته در جهت رونق آن شورای شهر مشهد باید مشوق هایی را در نظر بگیرد تا شاهین اقبال از دوش این شهر پر نکشد.

..........................

گزارش : زهره رنگ آميز

کد خبر 2214002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha