حسن احمدی با «دستی از آسمان» دوباره به دنیای کتاب می‌آید

حسن احمدی با «دستی از آسمان» دوباره به دنیای کتاب می‌آید

«دستی از آسمان» و«تابلو»، عنوان دو داستان سوررئال از حسن احمدی هستند که با سه داستان دیگر و به صورت یک مجموعه پنج جلدی منتشر می‌شوند.

حسن احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر از پایان نگارش دو داستان «دستی از آسمان» و «تابلو» خبر داد و افزود: در این دو داستان‌ به سمت فضاهای سوررئال رفته و کوشیده‌ام تا نگاه متفاوتی به جنگ داشته باشم؛ چرا که جنگ هیچ‌وقت کهنه و تکراری نمی‌شود، اما نگاه ما به این مقوله باید تازه و متفاوت باشد.

«آدم بزرگ‌ها هم بچه‌ می‌شوند»، «نامه‌های خط خطی» و «جوجه‌های نه چندان تخس» سه تک داستان دیگر هستند که پیش از دو داستان «دستی از آسمان» و «تابلو» نوشته شده‌اند و باز هم به جنگ و وقایع آن سال‌ها می‌پردازند.

احمدی در پاسخ به این‌که کودک و نوجوان امروز، سابقه ذهنی از آن دوران ندارد، پس چگونه می‌توان درباره سال‌های جنگ نوشت، اشاره کرد و گفت: جنگ، بخشی از زندگی و قسمت مهمی از تاریخ سرزمین ماست و تا هنگامی که خیابان‌ها و کوچه‌های ما به نام آدم‌هایی است که از همه زندگی خود گذشتند، باید درباره آن نوشت. این پنج داستان، فضایی تخیلی دارند و از جنگی می‌گویند که تلخ و نکوهیده است، اما چون به ما تحمیل شده، به ناچار باید آن را با تمام بدی‌هایش بپذیریم و به دفاع از دین و ناموس و سرزمین خود بپردازیم.

نویسنده کتاب «باران که می‌بارید»، نوشتن درباره جنگ را همان اندازه مهم دانست که پرداختن به حواشی آن را؛ به گفته او کودکان و نوجوانان امروز از یک‌سو باید جنگ و رشادت‌های رزمندگان ایرانی را بشناسند و از طرف دیگر با درد و رنج مادرانی که تنها فرزند خود را فدای این مرز و بوم کردند یا بچه‌هایی که با یاد و خاطره‌ پدران خود بزرگ شدند، آشنا شوند.

«آدم بزرگ‌ها هم بچه‌ می‌شوند»، «نامه‌های خط خطی»، «جوجه‌های نه چندان تخس»، «دستی از آسمان» و «تابلو» از حسن احمدی را نشر قاصدک منتشر می‌کند. هر کدام از این پنج عنوان در قالب مستقل و در 32 صفحه منتشر می‌شوند.

کد خبر 2214155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha