۲۴ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۲۷

مذاکرات لازم انجام شده اما ...؛

نهایی شدن برنامه‌های تیم ملی بسکتبال بعد از قرعه‌کشی مسابقات جهانی

نهایی شدن برنامه‌های تیم ملی بسکتبال بعد از قرعه‌کشی مسابقات جهانی

مسئولان فدراسیون بسکتبال در راستای برنامه‌ریزی برای تیم ملی جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان، رایزنی‌هایی را با کشورهایی اروپایی داشته‌اند اما نتیجه رایزنی‌های انجام شده و در کل نهایی شدن برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی بعد از قرعه‌کشی مسابقات قهرمانی جهان مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال مردادماه گذشته قهرمان جام ملت‌های آسیا (فیلیپین) شد و اینگونه برای دومین‌بار صاحب سهمیه جهانی شد. بر این اساس این تیم سال آینده در مسابقات قهرمانی جهان شرکت خواهد کرد که در اسپانیا و به میزبانی مشترک 6 شهر این کشور و از جمله بارسلونا برگزار خواهد شد.

بر این اساس مسئولان فدراسیون بسکتبال از مدت‌ها پیش مذاکره با کشورهای مختلف را آغاز کردند تا بتوانند به موقع برنامه‌های مورد نظر برای آماده‌سازی تیم ملی به خصوص با حضور در تورنمنت‌های معتبر را نهایی کنند. در این زمینه و به گفته محمدرضا مشحون، مدیر سازمان تیم‌های ملی هیچ مذاکره‌ای با کشورهای آسیایی نشد و تمام کشورهای طرف مذاکره اروپایی بودند. کشورهایی مانند ایتالیا، اسلوونی، صربستان، ترکیه و ....

در این میان گفته شد حتی مهمد بچیروویچ، سرمربی اسلوونیایی تیم ملی هم با وجودیکه خارج از ایران بوده مذاکراتی با برخی کشورها و به خصوص کشور خودش داشته اما در هر صورت تا به امروز فدراسیون بسکتبال و تیم ملی از هیچ یک از مذاکرات انجام شده به نتیجه نرسیده چون هنوز قرعه‌کشی مسابقات قهرمانی جهان انجام شده است.

طبق برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) 14 بهمن‌ماه هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهانی در یکی از شهرهای محل برگزاری این رقابت‌ها یعنی بارسلونا قرعه‌کشی می‌شود تا وضعیت گروه‌بندی و دیدارهای مقدماتی 24 تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها مشخص شود. پس از آن تیم‌های شرکت کننده و از جمله ایران می‌توانند نسبت به نهایی کردن برنامه‌های آماده‌سازی خود بر اساس گروه‌بندی انجام شده اقدام کنند.

محمدرضا مشحون، مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در این مورد اظهارداشت: لازم بود تا با کشورهای مورد نظر جهت آماده‌سازی تیم ملی مذاکراتی داشته باشیم که این کار را انجام داده‌ایم. حتی تلاش زیادی کردیم تا خیلی زودتر از اینها در مورد رایزنی‌های انجام شده به نتیجه برسیم اما به هر حال طبیعی بود همه کشورها منتظر قرعه‌کشی مسابقات بودند تا بر اساس آن برنامه‌های‌شان را تنظیم کنند.

وی تصریح کرد: برای خودمان هم بهتر بود که منتظر نتیجه قرعه‌کشی بمانیم و بعد از آن برنامه‌ریزی‌های نهایی را انجام دهیم. به هر حال خیلی خوب نیست که مثلا با تیمی دیدار تدارکاتی داشته باشیم که قرار است در مسابقات جهانی هم با آن تیم همگروه هستیم.

مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال تاکید کرد: در هر صورت منتظر قرعه‌کشی مسابقات قهرمانی جهان هستیم. بعد از آن و بر اساس گروه‎بندی‌های انجام شده برنامه‌های‌مان را نهایی می‌کنیم.

 

کد خبر 2214239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha