۲۴ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۱۹

گودرزی در دیدار با پیشکسوت کشتی:

جایز نبود رئیس کمیته ملی المپیک شوم/ برخی سرپرستان غیر فنی بودند!

جایز نبود رئیس کمیته ملی المپیک شوم/ برخی سرپرستان غیر فنی بودند!

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه مدیر باید تنها یک کار را در دست بگیرد تا آن را به نحو احسن انجام برساند، گفت: در این مدت از من خواسته شد تا رئیس کمیته المپیک هم شوم اما قبول نکردم.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از ش پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان صبح امروز با حضور در منزل مرادعلی شیرانی از تلاش‌های این پیشکسوت کشتی کشور تقدیر کرد. در این دیدار صمیمانه محمود گودرزی که خود هم زمانی کشتی گیر بوده، با شیرانی در مورد خاطرات گذشته صحبت کرد؛ ‌دورانی که با هم در امجدیه تمرین داشتند. آنها از دوستان قدیمی‌شان یاد کردند.

شیرانی با تبریک به محمود گودرزی، پیشنهاد کرد توجه به ورزش‌های پایه در اولویت باشد و ورزشکاران بیشتر روی بدنسازی تمرکز کنند. وی همچنین گفت: زمانی که من کشتی می‌گرفتم، وسط کشتی متوجه می‌شدم جان ندارم و نمی‌توانستم روی پاهایم بایستم اما حریفانم تازه آن موقع موتورشان روشن می‌شد. بعدها که دانشگاه رفتم متوجه شدم علت ضعفبدن سازی بوده است. بیش از 2 سال وقت داریم تا در المپیک بعدی موفق باشیم و باید در دوومیدانی و تیراندازی که مدال‌آور هستند،  سرمایه گذاری کنیم.

یکی دیگر از پیشنهادهای شیرانی برای المپیک تصویب پاداش یک میلیارد تومانی برای قهرمانان المپیکی بود. این پیشسکسوت کشتی اضافه کرد: با این پاداش ورزشکاران بسیاری جذب ورزش می‌شوند چرا که در المپیک همه ورزشکارانمان سعی می‌کنند با چنگ و دندان مدال بگیرند.

شیرانی از اینکه رسول  خادم به عنوان رئیس فدراسیون سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد را بر عهده گرفته است، انتقاد کرد.

وزیر ورزش و جوانان هم به شیرانی گفت: در یک ماه اخیر خیلی مرا به این سمت هل داده‌اند که رئیس کمیته ملی المپیک شوم. آن‌ها می‌گویند صلاح این است که رئیس هر دو سازمان یکی باشد تا ورزش یک دست‌تر شود، اما من پرهیز و مقابله کردم. از نظر من دو جریان باید هماهنگ شود اما جایز نیست که من به آنجا بروم.

وی همچنین تاکید کرد: مدیر باید تنها یک کار را در دست بگیرد تا آن را به نحو احسن انجام برساند.

در بخشی از صحبت‌های محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و شیرانی پیشکسوت کشتی، مشکلات عمیق مالی ورزش مطرح شد. شیرانی گفت: مدیریت خوب  آن است که با شعور و تدبیر بتواند با حداقل‌ها به بهترین نتایج برسد، مانند پدر فقیری که همه بچه‌هایش دکتر و مهندس می‌شوند.

وی هم در ادامه این صحبت‌ها به پتانسیل منفی که در ورزش وجود دارد اشاره کرد و گفت: در دو سال و نیم گذشته، 14 فدراسیون با سرپرست اداره شده است. سرپرستانی که تقریباً غیرفنی بودند این اتفاق پتانسیل منفی در ورزش ایجاد کرده است. نظر ما اما این است که بر اساس قانون حرکت کنیم.

وزیر ورزش و جوانان که معتقد است ورزش باید توسط متخصصان اداره شود و در فدراسیون‌ها هم تمرکز روی مربیان باشد تا آن‌ها بتوانند با استعدادیابی زمینه رشد و پشتوانه‌سازی را فراهم کنند، ادامه داد: اگر فدراسیون‌ها با سرپرستان غیر متخصص اداره شوند، گردش امور به روزمرگی می‌افتد و افراد فنی که عزت نفس دارند بیرون از این مجموعه می‌مانند.

در پایان این دیدار وزیر ورزش و جوانان  از شیرانی تقدیر کرد و گفت: این را وظیفه خودمان می‌دانیم که از تمام کسانی که برای ورزش این کشور تلاش کرده‌اند، تجلیل کنیم.

کد خبر 2214353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha