۲۵ دی ۱۳۹۲، ۸:۳۶

طراحی الگوی جدید آموزش مهارتی بازارمحور

طراحی الگوی جدید آموزش مهارتی بازارمحور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه از انعقاد تفاهم نامه با تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگهای قیمتی، جواهر و نقره خبر داد و گفت: کارآفرینان برتر شناسایی و تحت حمایت قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، کورش پرند با اشاره به طراحي الگوي آموزشي بازار محور، نگاهي نظام مند در حوزه آموزش و اشتغال در مراسم انعقاد تفاهم نامه با اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ هاي قيمتي ايران بيان داشت: از آنجايي كه تاكنون در حوزه آموزش و اشتغال و كسب و كارهاي كوچک نگاهي نظام مند در كشور وجود نداشت، اين سازمان طراحي الگوي آموزشي، آموزش، توليد، بازاريابي و فروش براي تسريع در فرآيند راه اندازي كسب و كار و رشد و توسعه افراد در برنامه كار خود قرار داد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه افزود: در اين زمينه از ظرفيت هاي موجود در وزارتخانه و معاونت اشتغال اين وزارتخانه و بانک توسعه تعاون استفاده شده است. پرند تصريح كرد: با توجه به اهميت و ضرورت حضور بخش خصوصي براي موفقيت در اجراي طرح مذكور، توانايي هاي بخش خصوصي، كارآفرينان، نخبگان، پشتيبانان واقعي ، صاحبان صنايع، بخش تعاون، بانک ها و سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور را شناسايي و استفاده كرديم.

پرند در خصوص طرح آموزش، توليد، بازار يابي و فروش تاکید کرد: اجراي اين طرح مي تواند از طريق معرفي افراد توسط سازمان بهزيستي، كميته امداد امام خميني (ره) و بنياد شهيد صورت بگيرد كه افراد معرفي شده توسط سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور مورد مشاوره و هدايت شغلي قرار مي گيرند و افراد مورد نظر و مستعد شناسايي و انتخاب مي شوند.

وي ادامه داد: سازمان بهزيستي، كميته امداد امام خميني (ره) و بنياد شهيد نيز تضمين اعطاي وام به افراد را داده اند. پرند خاطرنشان کرد: كارآفرينان برتر كه پشتيبانان واقعي اجراي طرح هستند نيز شناسايي مي شوند و با اعطاي وام از طريق بانک ها از كارآفرينان بزرگ كه پشتيبانان واقعي اجراي طرح هستند، حمايت مي كنيم.

رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور تأكيد داشت: تسهيلات مذكور در دو حوزه آموزش و توليد پرداخت خواهد شد. پرند افزود: سازمان آموزش فني و حرفه اي به روزرساني استانداردها را بايد در برنامه كاري خود به گونه اي لحاظ كند كه در قالب استانداردهاي آموزشي - توليدي تدوين شوند و با كوتاه ترين آموزش و زمان افراد را وارد چرخه توليد كنند.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه بيان داشت: در اجراي طرح آموزش بازار محور يا مكان توسط اين سازمان و يا توسط كارآفرين يا پشتيبان تأمين مي شود و يا افراد همانند مشاغل خانگي در منازل كار توليد را انجام مي دهند كه در هر صورت نظارت بر كار توليد وجود دارد.

پرند تأكيد كرد: آنچه اهميت دارد اين است كه كارآفرين منابع اوليه و طراحي لازم را در اختیار توليد كنندگان قرار بدهد. وی از طراحي تيم بازاريابي، بازارسازي و برندسازي به عنوان طرحي كه تاكنون در كشور به صورت حرفه اي به آن توجه نشده است خبر داد و اظهار اميدواري كرد كه با اجراي اين طرح بسياري از مشكلات در حوزه مشاغل خانگي و كسب و كار كوچک حل شود.

وي بيان داشت: افراد پس از مدتي كار با كارآفرينان تجربه و شناخت لازم را به دست آورده و مي توانند به صورت مستقل كسب و كار كوچكي را راه اندازي كنند. پرند ادامه داد: سازمان آموزش فني و حرفه اي اولويت خود  را در رشته هاي نساجي و پوشاک، سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي، گياهان دارويي، قاليبافي و بازاريابي، بازارسازي و برندسازي قرار داده است.

رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بيان داشت: در حوزه سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي برخلاف ارزش افزوده بالايي كه وجود دارد توجه لازم نشده كه شبكه سازي و همگرايي لازم توسط اين سازمان صورت گرفت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه از تشكيل 7 كميته فرهنگ سازي و اطلاع رساني، تحقيق و توسعه، آموزش و پژوهش، توليد، بازاريابي، نمايشگاه ها و حقوقي و قوانين در حوزه سنگ هاي قميتي و نيمه قيمتي خبر داد.

پرند بيان داشت: اولويت اول سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در حوزه نساجي و پوشاک است كه اميدواريم ظرف يكسال آتي يكهزار نفر در اين حوزه در اشتهارد مشغول به كار شوند و علاوه بر اين 200 تا 300 نفر آموزش خواهيم داشت كه در واحدهاي توليدي ديگر مشغول خواهند شد و  تا پايان امسال از اجراي اين طرح رونمايي خواهد شد.

کد خبر 2214449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha