۲۴ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۴۷

صالح مدرسه‌ای در گفتگو با مهر‎:

مستند “شور و سرور” قدردانی از نقش آفرینان انقلاب است

مستند “شور و سرور” قدردانی از نقش آفرینان انقلاب است

قم - خبرگزاری مهر: مستندساز مجموعه “شور و سرور” با بیان این که سرودهای انقلابی نقش مهمی در دوران انقلاب اسلامی ایفا می کردند‏، گفت: مستند “شور و سرور” قدردانی از مبلغان و نقش آفرینان انقلاب است.

عباس صالح مدرسه ای در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ایده ساخت مستند “شور و سرور” که اخیرا برنده جایزه فانوس طلایی در بخش تاریخ معاصر چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار شده است‏، بیان داشت: مستندسازی به نوعی تاریخ نگاری است و من هم در این مجموعه سعی کردم به بخش مهمی از تاریخ کشور که مربوط به دوران انقلاب و حماسه مردم ایران است بپردازم.

وی با بیان این که سرودهای انقلاب نقش مهمی در آن مقطع داشته است‏، افزود: هنوز هم این سرودها یادآور دوران انقلاب و قبل از آن است.

مستندساز مجموعه “شور و سرور” در ادامه با بیان این که متاسفانه رفته رفته از تعداد هنرمندانی که در عرصه سرودهای دوران اقلاب فعالیت داشتند کم می شود‏، تصریح کرد: برخی از آنها در بستر بیماری هستند و برخی دیگر از جمله مرحوم علی ابرآویز از بین ما رفته اند و به نظر من لازم است تا نام و یاد این هنرمندان برای همگان به خصوص نسل های جدید که اطلاع زیادی از دوران انقلاب ندارند، ثبت و ضبط شود تا آنان با روحیات،‏ اهداف و چگونگی کار‏ فعالان عرصه سرودهای انقلابی آشنا شوند.

وی یادآور شد: در تاریخ کشور ما این حائز اهمیت است که بدانیم چه کسانی در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی خدمت کرده اند و مستند “شور و سرور” قدردانی از هنرمندانی است که در این دوران نقش داشتند و به نوعی مبلغ انقلاب اسلامی بودند.

صالح مدرسه ای افزود: پخش سرودهای انقلاب در مناسبت هایی مثل دهه فجر از صدا و سیما‏، هم بزرگترها و کسانی که در مبارزات دوران انقلاب شرکت داشتند را به حال و هوای آن روزها می برد و هم روحیه حماسی را در کوچکترها ترغیب می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در توضیح مستند "شوروسرور" بیان داشت: این مجموعه که ساخت آن 9 ماه زمان برده، محصول مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی است و هنرمندان و اساتید برجسته ای همچون حمید شاهنگیان، محمد گلریز، محمد علی ابرآویز، حسین صبحدل، عزت الله انتظامی، رضا رویگری، مجید انتظامی و ...  در آن حضور دارند ودرباره شکل گیری سرودهای تاریخی انقلاب اسلامی سخن می گویند.

این مستندساز افزود: مصطفی سیفی تصویربردار، احمد عبدالرحیمی تدوینگر و مهرداد جلوخانی هم طراح صدا و موسیقی این مستند حماسی 40 دقیقه ای هستند.

 

کد خبر 2214507

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha