تاکید بنت بر الحاق بخش هایی از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی

تاکید بنت بر الحاق بخش هایی از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی

وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی با انتقاد از مطالبات فلسطینی ها در مذاکرات سازش خاورمیانه گفت تل آویو در صورت نیاز باید بخش های فلسطینی را نیز به اراضی اشغالی محلق کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، "نفتالی بنت" وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی رویکرد فلسطینی ها در مذاکرات سازش را به باد انتقاد گرفت. وی با رد مطالبات تشکیلات خودگردان در این مذاکرات گفت هیچ تفاوتی بین یاسر عرفات و ابومازن وجود ندارد.

به ادعای این سیاستمدار راست گرای اسرائیلی، این رژیم در صورت نیاز و برای تامین امنیت خود باید بخش هایی از کرانه باختری را نیز به مناطق اشغال شده ملحق کند. رهبر حزب "خانه یهودی" که از طرفداران اصلی ادامه شهرک سازی صهیونیست ها در اراضی فلسطینی ها است، شروط اصلی فلسطینی ها از جمله تعیین بیت المقدس به عنوان پایتخت دولت فلسطین و بازگشت آوارگان جنگ 1948 به خانه هایشان را غیرقابل قبول دانست.

بنت همچنین پافشاری آمریکا برای انجام مذاکرات سازش با شرایط کنونی را به باد انتقاد گرفت. این در حالی است که با وجود تلاش های واشنگتن مذاکرات سازش به دلیل کارشکنی های طرف اسرائیلی تا کنون بی نتیجه مانده است.

گفتنی است مرکز مطالعات اسرای فلسطین در گزارشی اعلام کرده است نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز سال جاری میلادی تاکنون بازداشت شهروندان فلسطینی در کرانه باختری، قدس و نوار غزه را افزایش داده اند به طوری که طی 10 روز نخست سال 2014 بیش از 120 فلسطینی از جمله 25 کودک بازداشت شده اند.

کد خبر 2214541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha