۲۴ دی ۱۳۹۲، ۲۱:۳۶

مرضیه گرد:

كيفی ‌سازی شوراهای آموزش و پرورش ضروری است

كيفی ‌سازی شوراهای آموزش و پرورش ضروری است

اراک - خبرگزاری مهر: معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی ، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده آموزش و پرورش كيفی ‌سازی در شوراها را امری اساسی و ضرورت دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه گرد، شامگاه سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: رشد سريع تكنولوژی و فناوری در كشور نیازمند بهترین فکرها و اندیشه ها است.

وی نگرش جامع به مسائل آموزش و پرورش، استفاده از ظرفيت‌های رسانه‌ای و كيفی‌سازی شوراها را از مطالبات اصلی وزير آموزش و پرورش دانست و گفت: سرمايه‌گذاری برای تربيت دانش‌آموزان حق ايران اسلامی است و اين مهم با كمك دولت و مشاركت امکانپذیر است.

معاون وزير آموزش و پرورش با تاکید بر فعالیت بیشتر شوراهای آموزش و پرورش، اضافه کرد: این شوراها باید با قدرت و جديت بيشتری فعاليت كرده و بتوانند مشكلات ناحيه، منطقه، شهرستان، استان و در نهايت كشور را حل کنند.

گرد با بیان اینکه حل مشکلات و کمبودهای آموزش و پرورش با حضور مسئولان، نهادها و ارگان های دولتی، خانواده ها و حضور صنایع امکانپذیر است، اظهار کرد: در استان مرکزی باید از توان صنایع برای ساخت هنرستان های فنی و حرفه ای و آموزش دانش آموزان در این راستا بهره گرفت.

آموزش و پرورش نهاد مولد است

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش یک نهاد تاثیرگذار و مولد سرمایه های انسامی در جامعه است، خاطرنشان کرد: همه باید به کمک و یاری آموزش و پرورش شتافته و بار مشکلات و مسایل موجود را از دوش این نهاد آموزشی و تربیتی برداریم.

رئيس سازمان مدارس غيردولتی توسعه مشاركت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش بر مشارکت مردم در بخش های مختلف تاکید کرد و گفت: مشاركت اوليا با مدرسه در موضوعات مادی خلاصه نمی ‌شود و نیازمند مشارکت های فكری و معنوی هستيم.

گرد انسان های خلاق و توانمند را در توسعه کشورها موثر دانست و اظهار کرد: با تشكيل كارگروه های تخصصی، مشاركت اوليا و خيرين بهترين تصميم ها و برنامه ريزی را برای رفع مسایل و مشكلات اين نهاد تربیتی می توان اتخاذ کرد.

وی گام برداشتن در راستای بهتر شدن کیفیت آموزش در کنار ساخت و ساز مدارس را ضروری دانست و گفت: آموزش ها نیازمند حضور مربیان و معلمان خودساخته و فعال در امور مختلف است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این نهاد آموزشی نظامی تاثيرگذار در جامعه و نيازمند مشاركت و همكاری گسترده همه افراد است، تصریح کرد: بدون مشاركت مردم  در ابعاد علمی، فرهنگی و اجتماعی نمی توان فرآيند تعليم و تربيت را به خوبی عملی کرد

کد خبر 2214756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha