۲۴ دی ۱۳۹۲، ۲۱:۲۰

بهاروند مطرح کرد؛

50 درصد عرصه های جنگلی لرستان تحت تاثیر بیماری زوال قرار گرفت

50 درصد عرصه های جنگلی لرستان تحت تاثیر بیماری زوال قرار گرفت

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: 50 درصد عرصه های جنگلی لرستان تحت تاثیر بیماری زوال قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بهاروند عصر سه شنبه در جلسه ستاد خشکسالی لرستان در این رابطه اظهار داشت: خشکسالیهای اخیر باعث شده است که حدود 50 درصد از عرصه های منابع طبیعی از جمله جنگلهای بلوط لرستان تحت تأثیر بیماری قرار گیرند.

وی عنوان کرد: بیماری طوال بلوط برای اولین بار در استان فارس شروع و به کل منطقه زاگرس تسری پیدا کرد که استان لرستان بعد از ایلام به لحاظ آسیبهای ناشی از این بیماری در رتبه دوم قرار دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان افزود: سازمان جنگلها و مراتع کشور با انجام تحقیقات مختلف در حال بررسی و شناسایی عوامل این بیماری و مبارزه با بیماری زوال درختان بلوط است.

بهاروند یادآور شد: با تمام این اوصاف راه حل قطعی برای مقابله با این پدیده هنوز پیدا نشده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر قطع شاخه های بیمار و آلوده به منظور عدم سرایت بیماری به سایر درختها در اولویت قرار گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با بیان اینکه 70 درصد علل بیماری زوال بلوط خشکسالی تشخیص داده شده است افزود: ذخیره سازی آب در مناطق جنگلی و تخصیص اعتبارات آبخیزداری بصورت 100 درصد به منظور مبارزه با خشکسالی در عرصه های جنگلی می تواند راهکار مناسبی در این زمینه باشد.

بهاروند ادامه داد: در حال حاضر 30 درصد اعتبارات آبخیزداری به این امر اختصاص یافته است.

مهرداد غضنفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان نیز در این جلسه گفت: لازم است متولیان امر از جمله منابع طبیعی و مرکز تحقیقات کشاورزی لرستان به دنبال مسائل فنی از جمله علل به وجود آمدن این پدیده باشند و راهکارهای علمی و کاربردی را برای مقابله با بیماری زوال بلوط ارائه دهند.

کد خبر 2214760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha