تحولات امنیتی سوریه/

هلاکت دهها تروریست خارجی در حومه لاذقیه/ پیشروی ارتش سوریه در استان الرقه

هلاکت دهها تروریست خارجی در حومه لاذقیه/ پیشروی ارتش سوریه در استان الرقه

ارتش سوریه در عملیات پیگرد گروههای تروریستی در حومه لاذقیه شمار زیادی از تروریستهای سعودی و لیبیایی را به هلاکت رساند و مخفیگاههای تروریستها در حومه دمشق را منهدم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یگانهای ارتش سوریه روز گذشته شماری به مخفیگاههای جبهه تروریستی النصره و جبهه اسلامی در مناطق کارگری عدرا، دوما، جوبر، عربین، الزبدانی، داریا، خان الشیخ و یبرود در حومه دمشق یورش برده و علاوه بر انهدام مخفیگاهها، تروریستها را تار و مار کردند.

ارتش سوریه همچنین در نزدیکی مرقد حضرت سکینه (س) با تروریستها درگیر و آنها را مجبور به عقب نشینی کرد. در این عملیات نیز شمار زیادی از تروریستها کشته و زخمی شدند.

دیگر تحولات امنیتی سوریه به شرح زیر است:

- درگیری ارتش سوریه با گروههای تروریستی در حومه لاذقیه با کشته شدن بیش از 50 تروریست با تابعیت عربستان سعودی، قطر، لیبی و ترکیه همراه شد. در این عملیات علاوه بر انهدام تسلیحات و انبارهای تروریستها، برخی از سرکردگان آنها نیز به هلاکت رسیدند.

- همزمان با پیشروی ارتش سوریه در مناطق النقارین، الزرزور، المجبل در حومه استان حلب، تروریستها مجبور به فرار به مناطق دیگر شدند.

- ارتش سوریه تلاش تروریستها برای حمله به منطقه العوصیه در حومه حمص، را ناکام گذاشت. در این حمله شماری از تروریستها کشته شدند. نیروهای امنیتی سوریه همچنین به مخفیگاههای تروریستها در مناطق الغجر، مسجد المحمود، الرستن در حومه حمص حمله کردند.

- حملات خمپاره ای تروریستها به مناطق العدوی و العباسیین دمشق باعث زخمی شدن هشت شهروند سوری شد.

- منابع امنیتی در سوریه اعلام کردند: با ادامه درگیری گروههای مسلح و داعش در استان الرقه، ارتش سوریه به تازگی پیشرویهای خوبی در نزدیکی مقر تیپ هفدهم داشته است.

- بان کی مون دبیرکل سازمان ملل که در کویت حضور دارد اعلام کرد: در نتیجه درگیریهای سوریه 40 درصد از بیمارستانهای این کشور تخریب و یا تعطیل شده اند.

کد خبر 2215016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha