حضور شجاعی صائین در اداره کتاب قطعی شد

حضور شجاعی صائین در اداره کتاب قطعی شد

مدیرعامل موسسه خانه کتاب در دولت‌های نهم و دهم به زودی به عنوان مدیرکل اداره کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد دولت یازدهم معرفی می‌شود.

علی شجاعص صائین مدیرعامل موسسه خانه کتاب در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تصدی مسئولیت اداره کتاب وزارت ارشاد گفت: برای پذیرش این مسئولیت با من صحبت شده بود و با توجه به بحث بازنشستگی بنده، منتظر بودیم که مجوز اشتغال به کارمان بیاید که طبق صحبت آقای صالحی (معاون فرهنگی وزیر ارشاد) دستور آن داده شده و این مشکل برطرف شده است.

وی درباره زمان ابلاغ حکم مدیریتش بر اداره کتاب از سوی وزیر ارشاد نیز یادآور شد: طبیعتاً این مسئله بعد از تعطیلات مبعث (دوشنبه) موکول خواهد شد.

شجاعی صائین که تا چند روز دیگر - پس از ابلاغ حکم - فعالیت خود را در اداره کتاب آغاز خواهد کرد، درباره مهمترین اولویت خود با توجه به تمامی مباحث پیرامون این زیرمجموعه مهم وزارت ارشاد، تنها به ذکر این جمله بسنده کرد: اجازه بدهید بعد از ابلاغ حکم، بنده در آنجا مسقر شوم و یک بررسی کلی از وضعیت اداره کتاب داشته باشم. سر فرصت در این زمینه صحبت خواهم کرد.

مدیرعامل خانه کتاب درباره نحوه اداره این موسسه تابعه وزارت ارشاد هم تاکید کرد: در اولین فرصت که جلسه هیئت امنای موسسه تشکیل شود، در این باره تصمیم‌گیری خواهد شد.

به این ترتیب و پس از نزدیک به 3 ماه از برکناری محمد اللهیاری مدیر اداره کتاب در دولت‌های محمود احمدی‌نژاد، به نظر می‌رسد مدیر جدیدی برای آن تعیین شده است هر چند باید مننتظر ابلاغ حکم وی از سوی وزیر بود.

در این مدت حدود 90 روزه احمد کمالی‌نژاد به عنوان سرپرست اداره کتاب فعالیت می‌کرد. برخی ناشران می‌گویند در این مقطع کوتاه گشایشی نسبی در امر بررسی کتاب‌ها پدید آمده اما برخی معتقدند همچنان در بر پاشنه سابق می‌چرخد و همواره هم بیشترین اعتراض‌ها متوجه بررسان کتاب‌های حوزه ادبیات (اعم از داستان و شعر) بوده است.

علی شجاعی‌صائین مدیر فعلی موسسه خانه کتاب که به زودی به اداره کل کتاب نقل مکان می‌کند، آبان ماه 1386 با حکم محسن پرویز معاون وقت امور فرهنگی وزارت ارشاد، به عنوان مدیرعامل موسسه خانه کتاب منصوب شد و در 6 سال گذشته در این سمت فعالیت داشته است.

او علاوه بر این در همین مدت و به عنوان مدیرعامل خانه کتاب، مسئولیت اجرایی برگزاری جوایز دولتی حوزه کتاب از جمله کتاب سال، کتاب فصل، جایزه پروین اعتصامی، جایزه جلال آل‌‌احمد، جایزه گام اول و جشنواره نقد کتاب را بر عهده داشته است.

کد خبر 2215171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha