۲۵ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۱۸

خاتمی خبر داد:

مشاهده یوزپلنگ در منطقه چال گردنه و غارکفتار/ نصب دوربین برای رصد یوز در شاهرود

مشاهده یوزپلنگ در منطقه چال گردنه و غارکفتار/ نصب دوربین برای رصد یوز در شاهرود

سمنان - خبرگزاری مهر: رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود از نصب چهار دستگاه دوربین تصویربرداری برای مانیتورینگ یوزپلنگ آسیایی در گذرگاه های حساس پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق این شهرستان پهناور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی خاتمی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود اظهار داشت: در پی مشاهده دوباره یوزپلنگ آسیایی در منطقه چال گردنه و غارکفتار در پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق با پیگیری های به عمل آمده از طریق اداره کل محیط زیست استان سمنان و انجمن حفاظت از یوزپلنگ ایرانی تعدادی دوربین تله ای در محل های احتمالی عبور و مرور و این گربه سان نادر نصب شد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: این دوربین های دیجیتالی حساس به حرکت بوده و قادرند با کوچکترین حرکت فعال و تصویر تهیه کنند.

خاتمی با تاکید بر اینکه در مرحله اول هدف از نصب این دوربین ها مانیتورینگ و پایش منطقه و برآورد تعداد یوز و ثبت رفتار و حرکات آن هاست تصریح کرد: پس از اثبات حضور دائمی این موجودات زیبا و به شدت در حال انقراض، در این منطقه برنامه های حفاظتی و مدیریتی تقویت خواهد شد.

وی در خاتمه اظهار داشت: طی دو سال اخیر دو قلاده یوزپلنگ آسیایی در دو نوبت توسط محیط بانان شاهرود مشاهده شده است.

کد خبر 2215172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha