۲ بهمن ۱۳۹۲، ۹:۰۳

کاخ گلستان و باغهای ایرانی با معیارهای پایگاه جهانی اداره می شوند

کاخ گلستان و باغهای ایرانی با معیارهای پایگاه جهانی اداره می شوند

مدیرکل امور پایگاههای میراث جهانی کشور گفت: به زودی برای دو اثر جهانی کاخ گلستان و باغ های ایرانی پایگاهی زیر نظر این دفتر تشکیل می شود.

فرهاد عزیزی به خبرنگار مهر گفت: کاخ گلستان اخیرا ثبت جهانی شده و هنوز برای آن، پایگاهی تشکیل نشده است چون این کاخ مدیریت جداگانه ای دارد و نوع تشکیلات مدیریتی آن با آثار دیگری که ثبت جهانی شده اند متفاوت است.

وی با بیان اینکه باید برای مدیریت کاخ هم افزایی ایجاد شود و تشکیلات آن با تشکیلات مد نظر دفتر پایگاهها تطبیق پیدا کند گفت: به این ترتیب مدیر کاخ ، مدیر پایگاه میراث جهانی کاخ گلستان نیز می شود.

عزیزی بیان کرد: برخی معیارها و چارچوبها برای مدیریت این اثر جهانی مد نظر ماست که هم از نظر برنامه ریزی و هم نظارتی به مدیریت کاخ گلستان ابلاغ می شود تا هماهنگیهای لازم انجام شود.  تصمیم گیری درباره تمامی وظایفی که در یک پایگاه از لحاظ حقاطتی، مرمتی، ساماندهی، معرفی و ... انجام می شود می بایست براساس خرد جمعی باشد و هیات راهبردی مسائل فنی را پیش ببرد.

عزیزی همچنین در پاسخ به اینکه چرا هنوز برای باغ های ایرانی پایگاهی تشکیل نشده گفت:  تشکیلات مستقلی در تهران برای برنامه ریزی و هدایت هماهنگ همه باغ های ایرانی راه اندازی می کنیم. اکنون هر یک از باغهای ثبت جهانی شده، دارای یک مدیر داخلی هستند که در آینده می بایست زیر نظر مدیر اصلی پایگاه باغهای ایرانی فعالیت کنند. بنابراین در مرحله تعیین مدیر پایگاه جهانی 9 باغ ایرانی هستیم.

 

کد خبر 2215249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha