۲۵ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۵۰

درگیری نیروهای امنیتی روسیه با شبه نظامیان 7 کشته بر جا گذاشت

درگیری نیروهای امنیتی روسیه با شبه نظامیان 7 کشته بر جا گذاشت

روسیه امروز چهارشنبه بار دیگر صحنه تحولات امنیتی بود و در درگیری نیروهای ارتش با شبه نظامیان سه نفر از نیروهای امنیتی و چهار نفر از افراطیون کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه با اعلام این خبر گفت : یکی از شبه نظامیان کشته شده در جنوب روسیه یکی از متهمان بمبگذاری در "پیاتیگورسک" بود که در سال گذشته انجام شد و در نتیجه آن سه نفر کشته شدند.

این درگیری در منطقه داغستان در حالی رخ می دهد که تدابیر امنیتی در روسیه به دلیل در پیش بودن بازی المپیک زمستانی به اوج خود رسیده است. در این میان وقوع انفجارهای انتحاری در شهر ولگوگراد در روزهای پایانی سال 2013 سبب شده تا حساسیت ها در مورد اوضاع امنیتی روسیه به اوج خود برسد.

در همین رابطه آمریکا پیشنهاد کمک به روسیه برای تامین امنیت بازی های المپیک زمستانی در ماه فوریه را داده، اما مسکو تا کنون با این پیشنهاد موافقت نکرده است.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهرو روسیه، برای برگزاری بدون دردسر بازی های المپیک زمستانی، دستورات امنیتی صادر کرده که به موجب آن پلیس روسیه به صورت آماده باش درآمده و تدابیر امنیتی در سوچی نیز افزایش یافته به طوریکه دسترسی به این شهر در سواحل دریای سیاه با دشواری های زیادی همراه است.

به نوشته رویترز، موفقیت یا شکست در برگزاری مسابقات المپیک تا حد زیادی در مشروعیت پوتین تاثیر خواهد گذاشت. البته تدابیر امنیتی در روسیه بعد از انفجارهای شهر ولگوگراد که 34 کشته برجا گذاشت افزایش یافته بود، اما از امروز سه شنبه این تدابیر شدیدتر شده اند.

تدابیر امنیتی در روسیه در حالی تشدید می شود که "دکو عمراف" رهبر افراطیون حاضر در قفقاز، از نیروهای خود خواسته تا تمام توان خود را برای جلوگیری از برگزاری مسابقات المپیک در سوچی به کار بگیرند.

در همین رابطه از روز هفتم ژانویه، تمام افرادی که مسئول تامین امنیت میهمانان شرکت کننده در بازی های المپیک زمستانی هستند، به حال آماده باش درآمده اند.

کد خبر 2215251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha