ابراز نگرانی رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ از شرایط دشوار غیرنظامیان در سوریه

ابراز نگرانی رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ از شرایط دشوار غیرنظامیان در سوریه

رئیس کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ هشدار داد به دلیل میلیون‌ها غیرنظامی آسیب‌دیده و ناکافی بودن واکنش‌های بشردوستانه، دامنه‌ بحران در سوریه رو به گسترش است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو، "پیتر مائورر" رئیس کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در سفر سه روزه‌ خود به سوریه علاوه بر شرکت در ملاقات‌های رسمی که در آن‌ها بر اهمیت دسترسی بشردوستانه‌ بیش‌تر به مردم نیازمند تأکید داشت با خانواده‌های آواره‌ اطراف دمشق و مقامات و داوطلبان هلال احمر سوریه نیز دیدار داشت.

وی در پایان این سفر گفت: جای بحث ندارد که شرایط انسانی در سوریه بسیار وخیم‌ است و من بسیار نگران این موضوع هستم که بیش‌تر جمعیت این کشور به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت تأثیر خشونت‌های فزاینده و محدودیت‌های موجود بر سر راه ارائه‌ کمک‌های بشردوستانه هستند. منابع درمانی، غذایی و دیگر نیازهای پایه نیز تا حد خطرناکی کم هستند، به خصوص در مناطق تحت محاصره‌ای که شرایط در آن‌ها بحرانی ا‌ست.

مائورر در طول ملاقات‌هایی که با دولت سوریه داشت، موانع موجود بر سر راه فعالیت  کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ برای کمک‌رسانی به مردم نیازمند سراسر کشور، از جمله در مناطق تحت کنترل نیروهای مخالف را برشمرد.

وی گفت: ما نیازمند آن هستیم که مجوز فعالیت‌های بیشتری را در سوریه کسب کنیم و من از وعده مقامات سوریه برای صدور مجوز برای کمک‌رسانی بی‌غرض مانند کمک‌های درمانی به تمامی کسانی که تحت تأثیر درگیری هستند، استقبال می‌کنم. با این حال، با افزایش میزان خشونت و نیازها به خصوص در مناطق تحت محاصره، تمامی کارهای لازم برای افزایش میزان دسترسی کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر سوریه باید هم اکنون انجام شود.

بر این اساس مائورر در طول حضور خود در دمشق با تعدادی از مقامات سوریه از جمله نخست وزیر، وزرای امور خارجه، کشور، تأمین اجتماعی، منابع آب و بهداشت و درمان، و نیز رئیس امنیت ملی ملاقات داشت. در طول این نشست‌ها، وی بر تعهد سازمان متبوع خود برای ارائه‌ کمک‌های بیش‌تر به تمامی شهروندان سوری در طول خط مقدم نبرد و نیز بازدید از بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها به منظور نظارت بر شرایط و نحوه‌ برخورد با کسانی که در رابطه با درگیری بازداشت شده‌اند، تأکید کرد.

کد خبر 2215252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha