۲۵ دی ۱۳۹۲، ۱۸:۵۶

مجله آمریکایی به سناتورهای کنگره:

به توافق ژنو فرصت دهید/ایران شروط مد نظر شما را نمی پذیرد

به توافق ژنو فرصت دهید/ایران شروط مد نظر شما را نمی پذیرد

مجله آمریکایی پولتیکو از سناتورهای آمریکایی خواست تا به توافق هسته ای ژنو فرصت دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، مجله آمریکایی پولتیکو با درج مطلبی تحت عنوان "به توافق با ایران فرصت دهید" از سناتورهای آمریکایی خواست تا با تصویب نکردن تحریم های جدید علیه ایران به توافق هسته ای ژنو فرصت کافی را بدهند.

این مجله می نویسد: ماه های آینده ماه های تعیین کننده ای خواهند بود و دسترسی به توافق با ایران درباره مسائل هسته ای به اندازه کافی در همین شرایط هم سخت خواهند بود و نباید از الان سعی کنیم این مذاکرات را با تعیین شروطی از مسیر خود خارج کنیم.

نویسنده در ادامه با اشاره به مفاد تحریم های مد نظر کنگره که قصد دارد آنها را علیه یران به تصویب برساند می نویسد: چنین مصوبه ای اساسا به ایران می گوید این شرایط ما است یا آنها را بپذیرید یا تحریم شوید. در چنین شرایطی بعید است مذاکره ای صورت گیرد.

در ادامه این مجله می نویسد: توافقنامه 6 ماهه موقت امضاء شده بین ایران و غرب دست آوردهایی دارد که قبلا ما نتوانسته بودیم به آن برسیم بطوریکه بر خلاف سال های گذشته ایران در این 6 ماه دیگر به تقویت و افزایش فعالیت هسته ایش ادامه نخواهد داد و امریکا و متحدانش خواهند توانست نظارت و دسترسی بیشتری به تاسیسات هسته ای ایران داشته باشند.

پولتیکو خطاب به سناتورهای آمریکایی می نویسد، اگر ما بتوانیم فعالیت هسته ای ایران را کم کنیم خواهیم توانست قوه قهریه ایران را کاهش دهیم و از بروز یک مسابقه هسته ای در خاورمیانه جلوگیری کنیم که در صورت تصویب این تحریم ها این تلاش ها و روند خود به خود از بین خواهد رفت. پیشتر برخی در ایران هم اعلام کرده اند که ایران در حالی که یک تفنگ بر سر آن نشانه رفته است با غرب مذاکره نخواهد کرد.

نویسنده مطلب در انتها می نویسد، در کنگره برخی هستند که می خواهند دولت آمریکا را وارد آتش کنند اما این کار را می توان بدون بر هم زدن مذاکرات هم انجام داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 2215380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha