۲۵ دی ۱۳۹۲، ۱۹:۴۰

حاجی آقاجانی عنوان کرد:

گامهای بلند دولت یازدهم در حوزه سلامت/ هزینه های بیمارستان به کمترین مقدار کاهش یابد

گامهای بلند دولت یازدهم در حوزه سلامت/ هزینه های بیمارستان به کمترین مقدار کاهش یابد

دزفول - خبرگزاری مهر: معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 60 درصد مخارج درمانی را از جیب خود مردم پرداخت می شود و مردم از این بابت به شدن ناراضی هستند به همین دلیل باید هزینه های بیمارستان به کمترین مقدار کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حاجی آقاجانی عصر امروز در نشستی که با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی دزفول در سالن جلسات ستاد این دانشگاه داشت، اظهار کرد: زیبنده نیست که خوزستان منشا خدمات عظیم به مملکت است در حوزه های مختلف با محرومیت دست و پنجه نرم کند.

وی افزود: محرومیت خوزستان در حوزه بهداشت و درمان مشهود و نیازمند عزمی جدی است در حالی که این استان منشا برکات و خدمات بی نظیری به ایران بوده که این به دلیل وجود مردم غیور و مقاوم آن است.

حاجی آقاجانی، با بیان اینکه باید در حوزه ارائه خدمات درمانی تصدی گری دولت کاهش یابد، تصریح کرد: متولی سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت باید گسترش و و کار مردم به خود مردم سپرده شود.  

وی اضافه کرد: مردم از بی عدالتی و تبعیض در ارائه امکانات بهداشتی درمانی بیش از محرومیت شاکی هستند به همین دلیل امکانات اگر محدود باشد باید عادلانه توزیع شود.

معاون درمان وزرات بهداشت با اشاره به اینکه باید زمینه فعالیت در حوزه سلامت را با حضور خیران گسترش داد، گفت: 60 درصد مخارج درمانی را از جیب خود مردم پرداخت می شود و مردم از این بابت به شدن ناراضی هستند به همین دلیل باید هزینه های بیمارستان به کمترین مقدار کاهش یابد.

آقاجانی عنوان کرد: دولت در ماه های آینده با کمک مجلس شورای اسلامی گام های بلندی در ارتقای سلامت جامعه بر می دارد به نحوی که مردم اثرات آنرا در آینده احساس خواهند کرد.

وی  ادامه داد: عقب ماندگی های حوزه سلامت در کشور جدی است و مناطق محروم محرومیت مضاعفی در حوزه سلامت دارند که باید به توجه ویژه ای به آنها شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارتقای کیفیت در ارائه خدمات را از دیگر اهداف وزارت بهداشت برشمرد  و گفت: بر خلاف پرداخت هزینه های درمانی گزاف از سوی مردم، کیفیت خدمات پائین است که باید دراین زمینه ارتقای مستمری صورت گیرد.
 

کد خبر 2215526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha