۲۶ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۳۱

رکوردزنی "ارمغان تاریکی" و "پروانه" در جشنواره جام جم

رکوردزنی "ارمغان تاریکی" و "پروانه" در جشنواره جام جم

دو ساخته جلیل سامان با برگزاری اختتامیه جشنواره جام جم در بخش مجموعه‌های نمایشی با دریافت 9 جایزه رکورد زدند.

به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره بین المللی جام جم شب گذشته چهارشنبه 25 دی ماه با تجلیل از خانواده شهدا، هنرمندان و برگزیدگان این دوره از جشنواره با حضور عزت‌الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما، دیگر مدیران و جمع گسترده‌ای از هنرمندان به کار خود پایان داد.

مجموعه‌های نمایشی

هیات داوران بخش مجموعه های نمایشی سومین جشنواره بین المللی تلویزیونی جام جم در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد ضمن تشکر از هدایت هاشمی برای بازی در سریال "پروانه"، جایزه این بخش را به پرویز فلاحی پور به خاطر بازی در سریال "گل های گرمسیری" اهدا کرد.

در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن نیز این جایزه مشترکا به سودابه بیضایی برای بازی در "ارمغان تاریکی" و آفرین عبیسی به خاطر بازی در سریال "رقص پرواز" اهدا شد.

جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد ضمن احترام و سپاس از مهدی هاشمی برای بازی در سریال "رقص پرواز" به آرش مجیدی به دلیل بازی بیاد ماندنی اش در سریال "ارمغان تاریکی" تعلق گرفت.

در همین بخش جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن ضمن تحسین حضور موثر خزر معصومی در سریال "یک مشت پر عقاب" به لیلا زارع برای بازی در "ارمغان تاریکی" اهدا شد.

بهترین فیلمنامه بخش مجموعه های نمایشی به جلیل سامان برای فیلمنامه "ارمغان تاریکی" و جایزه بهترین کارگردانی به خسرو معصومی کارگردان مجموعه داستانی " بچه های بهشت " تقدیم شد.

همچنین جایزه بهترین اثر حوزه انقلاب اسلامی مجموعه تلویزیونی "ارمغان تاریکی" به تهیه کنندگی سید احمد کاشانچی معرفی شد و در حوزه دفاع مقدس مجموعه "رقص پرواز" به تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان به عنوان بهترین اثر برگزیده جایزه گرفت.

در بخش بهترین تدوین ضمن تشکر از رضا بهارانگیز به خاطر تدوین سریال‌های "پروانه" و "ارمغان تاریکی" جایزه  به محمدرضا موئینی به خاطر تدوین سریال "یک مشت پر عقاب" تعلق گرفت.

جایزه بهترین تصویربرداری مجموعه های نمایشی نیز ضمن تشکر از محمد افسری تصویربردار مجموعه "پروانه" جایزه نیز به محمدتقی پاک سیما برای "رقص پرواز" اهدا شد.

با تشکر از حسین کاج برای "بانو" و فرید سعادتمند برای "پروانه" و "ارمغان تاریکی" جایزه هیات داوران در بخش بهترین موسیقی متن به فردین خلعتبری برای موسیقی سریال "یک مشت پر عقاب" تعلق گرفت.

جایزه بهترین طراحی صحنه و لباس نیز با قدردانی از امیرحسین اثباتی برای مجموعه تلویزیونی "یک مشت پر عقاب" به غفار رضایی و مه لقا ناقد برای سریال "ارمغان تاریکی" اهدا شد.

هیات داوران ضمن تشکر از ساسان توکلی فارسانی برای "ارمغان تاریکی" جایزه بهترین تیتراژ را به بابک صاحبقرانی به خاطر ساخت تیتراژ "گل های گرمسیری" اهدا کرد و جلال الدین معیریان برای طراحی چهره پردازی در دو سریال "پروانه" و "ارمغان تاریکی" جایزه بهترین چهره پرداز را ازآن خود کرد.

بهترین جلوه های ویژه میدانی نیز با تاکید بر این نکته که انتخاب برگزیده این بخش قبل از سانحه ناگوار انفجار صحنه معراجی‌ها صورت گرفته به شهید جواد شریفی راد جلوه ویژه کار معراجی برای سریال "گل های گرمسیری" اهدا شد. خانواده زنده یاد شریفی راد جایزه او را دریافت کردند.

جایزه بهترین صدابرداری و ترکیب صدا نیز به جواد مقدس و آرش قاسمی برای سریال "پروانه" تعلق گرفت.

جایزه ویژه این بخش نیز ضمن تشکر از سعید نعمت الله فیلمنامه نویس و راما قویدل کارگردان مجموعه "روح الله" به خاطر خلاقیت و نگاه لطیف به معرفی ساده و صمیمی حضرت امام خمینی (ره)؛ به دلیل نگاه توام با واقعیت و هوشمندی متعهدانه و شناخت صحیح از فضای داستان و ساخت باورپذیر به جلیل سامان برای سریال های "پروانه" و "ارمغان تاریکی" تعلق گرفت.

همچنین تلاش مسئولانه و هنرمندانه جهت معرفی و شناخت نقش استعماری آمریکا در سریال "یک مشت پر عقاب" جایزه ویژه هیات داوران به بهروز خوش رزم اهدا شد.

کد خبر 2215642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha