۲۶ دی ۱۳۹۲، ۱۷:۲۴

تا پایان سال 93 /

مشکل روان آب های سطحی شهر رشت رفع می شود

مشکل روان آب های سطحی شهر رشت رفع می شود

رشت – خبرگزاری مهر: رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: مشکل روان آب های سطحی به ویژه در نقاط بحرانی این شهر تا پایان سال آینده رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، رضا جمشیدی چناری ظهر پنجشنبه در جمع مدیران شهری رشت اظهار داشت: شهر رشت افزون بر شش دهه قبل به همراه شهر اصفهان جزو دو شهری بود که سیستم فاضلاب داشت و می توان گفت حدود 64 سال پیش مدیران شهری شهر رشت اقدام به تاسیس فاضلاب کردند.

وی افزود:در کمتر از 30 سال 800 کیلومتر شبکه فاضلاب سنتی در شهر رشت ایجاد شد و هم اکنون نیز شهر رشت دارای 800 کیلومتر شبکه فاضلاب سنتی است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه در اثر کم توجهی مدیران شهری در دوره های گذشته شبکه فاضلاب رشت توسعه نیافته است، گفت: ایجاد فاضلاب سنتی رشت سرمایه ای است که از گذشتگان به یادگار مانده و امروز نتوانستیم از آن نگه داری کرده و امانت داری کنیم.

وی اذعان داشت: اگرچه پروژه فاضلاب جهانی در شهر رشت هنوز انجام نشده است نباید منتظر باشیم و تماشا کنیم زیرا با یک بارندگی یک روزه شهر رشت که مرکز استان است و عنوان کلانشهر را یدک می کشد دچار آبگرفتگی می شود.

جمشیدی تصریح کرد:شهرهای دیگر با استفاده از روش های نوین و یا روش های سنتی موثر و کارآمد با مدیریت صحیح توانسته اند معضل روان آب های سطحی را رفع کنند.

وی همچنین به سخنان استاندار گیلان مبنی بر اینکه در کمترین زمان مشکل روان آب های سطحی را رفع خواهیم کرد، اشاره کرد و گفت: این شورا نیز به همراه استاندار و معاونان استانداری برای رفع مشکل روان آب های سطحی شهر رشت تلاش می کند.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه شهرداران شهرهای گیلان برای حضور در این همایش دعوت شده اند، اذعان داشت: قرار است تا پایان سال 1393 مشکل روان آب های سطحی شهر رشت به خصوص در حوزه های بحرانی رفع شود برای این کار پیمان کاران انتخاب شده اند و تا پایان سال جاری کلنگ حوزه های بحرانی به زمین خواهد خورد.

وی تاکید کرد: سایر شهرهای استان نیز که از آبگرفتگی رنج می برند با ما همرا باشند تا داشته ها، یافته ها و تجربیات را انتقال دهیم و با شیوه مدیریتی صحیح و جدی استان را بسازیم.

کد خبر 2215971

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha