۲۷ دی ۱۳۹۲، ۱۷:۵۱

گزارش آماری مهر؛

سی و ششمین تساوی تاریخ استقلال و پرسپولیس/ میانگین گل زیر یک است!

سی و ششمین تساوی تاریخ استقلال و پرسپولیس/ میانگین گل زیر یک است!

هفتاد و هشتمین دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس که با تساوی به پایان رسید، سی و ششمین تساوی این دو تیم و هفدهمین تساوی بدون گل تاریخ رقابت های این دو باشگاه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، از نخستین دربی پایتخت که شانزدهم فروردین‌ سال 47 با تساوی بدون گل به پایان رسید تا پایان دربی 78 که روز جمعه در ورزشگاه آزادی دو تیم موفق به باز کردن دروازه‌‎ تیم دیگر نشدند، 24 مرتبه استقلالی‌ها و 18 مرتبه پرسپولیسی‌ حریف خود را شکست دادند و با احتساب این بازی، تعداد تساوی‌های دو تیم در این نبرد حساس پایتخت به عدد 36 رسید.

در این دیدارها هر دو تیم 70 مرتبه دروازه یکدیگر را هم باز کرده‌اند که این یعنی میانگین کمتر از یک گل زده در هر بازی. البته 4 گل پرسپولیس و 2 گل استقلال از روی ضربات پنالتی پایان مسابقه به ثمر رسیده است. همچنین 3 پیروزی 3 بر صفر(با رای فدراسیون فوتبال) برای استقلالی‌ها ثبت شده که این گل‌های زده و خورده در آمار نیامده است.

همچنین چهار رقابت گذشته دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید تا تعداد تساوی‌های بدون گل دو تیم در این نبرد تاریخی به 17 عدد برسد. پیش از این دو تیم 17 مرتبه به تساوی یک بر یک و 2 بار به نتیجه مساوی 2 بر 2 رضایت داده بودند.

آخرین برد در دربی متعلق به پرسپولیس است و آخرین گل زده در این مسابقه مهم را هم توسط ایمون زاید برای تیم سرخپوش پایتخت به ثمر رسید. همان مسابقه‌ای که روز 13 بهمن ماه سال 1390 برگزار شد و پرسپولیس شکست 2 بر صفر را در 10 دقیقه پایانی با پیروزی 3 بر 2 به پایان رساند آنهم با 3 گل ایمون زاید که در دقایق 82، 83 و 1+90 وارد دروازه استقلال شد.

استقلال هم آخرین مرتبه در آخرین نبرد دو تیم در جام حذفی موفق به شکست پرسپولیس شده بود، مسابقه‌ای که 18 آذرماه 1390 برگزار شد و استقلال با 3 گل مجتبی جباری(95 و 98- پنالتی) و  اسماعیل شریفات(107) که در وقت‌های اضافه به ثمر رسید، برابر سرخپوشان به پیروزی دست یافت.

 

کد خبر 2216353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha