۲۷ دی ۱۳۹۲، ۱۹:۵۴

بدون سرمایه‌گذاری دولتی/

واحدهای پتروشیمی دشتستان و گناوه جانمایی شد/ ایجاد شغل برای 4500 نفر

واحدهای پتروشیمی دشتستان و گناوه جانمایی شد/ ایجاد شغل برای 4500 نفر

بوشهر - خبرگزاری مهر: دو واحد بزرگ پتروشیمی در شهرستان‌های دشتستان و گناوه استان بوشهر با سرمایه‌گذاری 4.1 میلیارد یورو و بدون سرمایه گذاری دولیت جانمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی است و با توجه به وجود خوراک مناسب از منابع غنی نفت و گاز در استان بوشهر، راه‌اندازی صنایع پائین‌دستی می‌تواند زمینه بسیار خوبی برای اشتغال در استان باشد.

سال‌ها است که مسئولان وعده داده‌اند که صنایع پتروشیمی در نقاط مختلف استان بوشهر راه‌اندازی شود تا زمینه توسعه و عمران در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر با داشتن این صنایع فراهم شود.

چند سالی است که طرح واحدهای بزرگ پتروشیمی دشتستان و گناوه ارائه شده است ولی تاکنون شاهد نتیجه‌بخش بودن این طرح نبودیم و  با وجود پیگیری‌های بسیار خوب مسئولان، این طرح به مرحله اجرا نرسیده بود.

آئین جانمایی پتروشیمی دشتستان و گناوه عصر جمعه با حضور استاندار بوشهر و دیگر مسئولان استان بوشهر برگزار شد تا مردم این شهرستان‌ها پس از چند سال امیدوار به راه‌اندازی این واحد پتروشیمی باشند.

اشتغال را می‌توان به عنوان مهمترین ویژگی راه‌اندازی این واحدهای پتروشیمی عنوان کرد که می‌تواند در رفع بیکاری در استان بوشهر نقشی بسیار مهم و اساسی داشته باشد.

عدم استفاده از سرمایه‌گذاری دولتی و بهره‌گیری از سرمایه‌گذار خارجی نیز ویژگی مهم دیگر راه اندازی پتروشیمی دشتستان و گناوه است که به صورت فاینانس خارجی اجرا می‌شود.

پتروشیمی گناوه و دشتستان به زودی کلنگ‌زنی می‌شود/ اجرای طی چهار ماه

استاندار بوشهر در حاشیه جانمایی این واحدهای پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی را در راستای توسعه استان بوشهر انجام داده‌ایم و با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف تلاش خواهیم کرد تا شاهد توسعه متناسب همه استان باشیم.

مصطفی سالاری اضافه کرد: ایجاد اشتغال به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان مطرح است و راه‌اندازی واحدهای پتروشیمی می‌تواند در رفع مشکل اشتغال نقشی بسیار مهم و تاثیرگذار داشته باشد.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم ایجاد این واحد پتروشیمی در اشتغال و ارزآوری، تصریح کرد: جانمایی این دو طرح پتروشیمی را امروز انجام دادیم و امیدواریم به زودی شاهد کلنگ‌زنی این پتروشیمی باشیم.

استاندار بوشهر با اشاره به رفع مشکلات زمین این دو واحد پتروشیمی، ادامه داد: راه‌اندازی این واحدهای پتروشیمی در حال انجام کارهای قانونی است و امیدواریم با تلاش مسئولان به زودی شاهد کلنگ‌زنی آن باشیم.

وی تاکید کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های و قابلیت‌های بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف است که تلاش می‌کنیم با استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها زمینه پیشرفت هر چه بیشتر استان را فراهم کنیم.

سالاری خاطرنشان ساخت: توسعه همه جانبه استان و توسعه شهرستان های مختلف را به عنوان اولویت اساسی در دستور کار داریم و باید با همکاری و همفکری و تلاش همگانی در این مسیر گام برداریم.

وی به زمان اجرای این طرح اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه بین 36 تا  48 ماه اجرا می شود که امیدواریم به زودی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

اشتغال 4500 نفر در ساخت پالایشگاه دشتستان و گناوه

معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: راه‌اندازی واحدهای پتروشیمی نقش بسیار مهمی در راستای ایجاد اشتغال دارد و می‌تواند معضل اشتغال استان را رفع کند.

رضا عوض‌پور از اشتغال چهار هزار و 500 نفر در دوره ساخت این پروژه خبر داد و بیان داشت: پتروشیمی دشتستان و گناوه طی دو تا سه سال ساخته خواهند شد و چهار هزار و 500 نفر در ساخت آنها مشارکت دارند.

وی هزینه اجرای این دو طرح پتروشیمی را بیش از 4.1 میلیارد یورو عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: این دو طرح توسط بخش خصوصی و با استفاده از فاینانس چینی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر تصریح کرد: توسعه صنایع پائین دستی نفت و گاز به عنوان یکی از اولویت‌های استان بوشهر مطرح است و تلاش خواهیم کار تا با شناسایی ظرفیت‌های مهم استان، زمینه را برای توسعه و پیشرفت استان فراهم کنیم.

کد خبر 2216436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha