۲۸ دی ۱۳۹۲، ۹:۳۸

ردایی:

فعالیت 17 مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست/ 200 کودک کار در مازندران ساماندهی شدند

فعالیت 17 مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست/ 200 کودک کار در مازندران ساماندهی شدند

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل بهزیستی استان مازندران با بیان اینکه در استان مازندران 17 مرکز برای نگهداری کودکان بی سرپرست، خیابانی و کار به صورت موسسات خیریه وشبه خانواده وجود دارد، افزود : با توجه به سن کودکان در هر مرکز به صورت شبه خانواده 12 تا 14 نفر نگهداری می شوند.

روح الله ردایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در این مراکز روانشناس و پزشک مشغول به کارهستند، خاطر نشان کرد: 160 کودک در این مراکز به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند و این افراد کودکانی هستند که دادگستری حزانتشان به سازمان بهزیستی واگذار کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران به کودکان کار اشاره کرد و گفت: این افراد به دلیل مشکلات مالی و تامین معیشت در سن کم وارد بازار کار می شوند که سازمان بهزیستی برای ساماندهی این کودکان اقدام می کند.

وی ادامه داد: اگر کودکی با تمایل خود و دارای شرایط کارباشد هر روز می تواند به مرکز اورژانس اجتماعی مراجعه و علاوه بر خوردن یک وعده غذای گرم مهارتهای زندگی را آموزش ببیند.

ردایی افزود: اگر کودکان خیابانی که پدر و مادر خود را از دست داده و اقوام نسبی و سبی داشته باشند که تمایل نگهداری کودک را دارند سازمان بهزیستی این کودکان را در خانواده ساماندهی و ماهانه 130 هزار تومان یارانه پرداخت می کند واین خانواده ها نسبت به نگهداری آنها متعهد می شود.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران بیان داشت: اگر کودکی مادر، پدرو اقوام نزدیک داشته باشد که صلاحیت نگهداری کودک را نداشته باشند نیروی انتظامی موظف است این کودکان را به دادستانی تحویل و دادگستری صلاحیت سرپرستی کودک از پدرومادر ساغت و به سازمان بهزیستی واگذار می کند.

ردایی با اشاره به کودکان زیر 6 سال رها شده ای که خانواده ها آنها مشخص نیست ،گفت: دادگاه پس از درخواست سازمان بهزیستی این کودکان را به صورت دائمی به این سازمان واگذار و سازمان بهزیستی  نیز این کودکان را پس از احراز صلاحیت و با حکم دادگاه به عنوان فرزند خوانده به خانواده ها واگذار می کند.

وی عنوان کرد: این کودکان شش ماه به صورت موقت به خانواده واگذار و پس از بررسی سازمان بهزیستی به دادگستری معرفی و قاضی حکم دائم سرپرستی را صادر و با مکاتبه این سازمان با ثبت احوال به اسم پدر ومادر شناسنامه صادر می شود.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران در ادامه با بیان اینکه در نیم سال دوم حدود 25 طفل بی سرپرست به خانواده ها واگذار شده، اعلام کرد: براساس قانون جدید دختران بالای 30 سال و افرادی که دارای فرزند هستند می توانند سرپرستی این کودکان را به عهده بگیرند.

ردایی با اشاره به ساماندهی 200 کودک کار، خیابانی و بدسرپرست در خانواده ها نسبی و سببی، گفت: اگر مراحل اداری خوب طی شود سازمان بهزیستی این آمادگی را دارد که همه کودکان کار وخیابانی را در مراکز خود ساماندهی کند.

وی با اشاره به نظارت سازمان بهزیستی پس از واگذاری درخانواده ها و مراکز شبه خانواده ، تاکید کرد: هدف اصلی ما ساماندهی کودکان درخانواده ها است و اگر خانواده ای پس از واگذاری نتواند به نحو شایسته از کودکان نگهداری کند سازمان بهزیستی از طریق دادگستری صلاحیت نگهداری را سلب و هزانت را خود به عهده می گیرد.

کد خبر 2216505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha