۲۸ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۲۷

بهنام‌راد:

صدور مجوز 32 واحد صنایع تبدیلی کشاورزی در استان بوشهر

صدور مجوز 32 واحد صنایع تبدیلی کشاورزی در استان بوشهر

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر از صدور مجوز 32 واحد صنایع تبدیلی کشاورزی در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرسول بهنام راد صبح شنبه در نشست با نخل‌داران اظهار داشت: استان بوشهر در بخش کشاورزی دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که توسعه کشاورزی نیازمند استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها و حمیت مطلوب از کشاورزان است.

وی بر لزوم استفاده از صنایع فرآوری محصولات کشاورزی برای تصاحب بازارهای جهانی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: کیفیت محصول در بازارهای جهانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید با صادرات محصولات با کیفیت، زمینه را برای بهبود وضعیت فروش این محصولات فراهم کنیم.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر با اشاره به فعالیت 20 واحد تولیدی بسته بندی خرما در استان بوشهر، بیان داشت: مجوز راه‌اندازی و فعالیت 32 واحد صنایع تبدیلی کشاورزی در استان بوشهر صادر شده است که دارای ظرفیت بیش از 34 هزار تن در سال هستند.

افزایش 26 درصدی میزان صادرات خرمای استان بوشهر

وی با اشاره به افزایش 26 درصدی میزان صادرات خرمای استان بوشهر نسبت به سال گذشته، اضافه کرد: سال گذشته بیش از هشت هزار تن خرما در استان بوشهر صادر شد که دارای 9 میلیون 998 هزار و 400 دلار ارزش صادراتی است.

بهنام‌راد با اشاره به اینکه 14 واحد تولیدی و فرآوری در صادرات این مقدار محصول خرما فعالیت داشته‌اند، اضافه کرد: امسال پیش بینی می‌کنیم که 12 هزار تن خرما فرآوری‌شده و بسته‌بندی شده به خارج از کشور صادر شود.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بر لزوم پرداخت سرمایه در گردش به واحدهای بسته بندی خرما تاکید کرد و گفت: عدم وجود نقدینگی و پائین بودن توان مالی از مهمترین مشکلات این واحدها است که باید حمایت شوند.

کد خبر 2216700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha