۲۸ دی ۱۳۹۲، ۱۹:۲۹

سالاری اعلام کرد:

ماندگاری پائین پزشکان فوق‌تخصص در استان بوشهر/ لزوم اعطای بورسیه تحصیلی برای پزشکان بومی

ماندگاری پائین پزشکان فوق‌تخصص در استان بوشهر/ لزوم اعطای بورسیه تحصیلی برای پزشکان بومی

بوشهر - خبرگزاری مهر: استاندار بوشهر گفت: ماندگاری پزشکان متخصص و فوق‌تخصص در استان بوشهر پائین است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری بعداز ظهر شنبه در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: بهبود وضعیت زیرساخت‌های سلامت یکی از مهمترین عوامل توسعه محسوب می‌شود که باید تلاش کنیم تا شاهد توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در نقاط مختلف استان باشیم.

وی بر لزوم پرهیز از موازی‌کاری دستگاه‌های فعال در عرصه بهداشت و درمان تاکید کرد و بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، بیمه‌های خدمات درمانی، تامین اجتماعی و فوریت‌های پزشکی باید با هماهنگی و تعامل برای توسعه سلامت استان شتاب کنند.

استاندار بوشهر خواستار استفاده دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای استفاده از اعتبارات و برنامه‌های ملی و وزارتخانه‌ای برای بهبود وضعیت سلامت استان شد و گفت: توسعه و جذب پزشکان فوق تخصص در رشته‌های گوناگون از اقدامات خوبی است که در راستای بهبود وضعیت سلامت صورت گرفته است.

سرمایه‌گذاری روی پزشکان بومی با اعطای بورسیه و ارائه تسهیلات

وی با اشاره به ماندگاری پائین پزشکان متخصص و فوق‌تخصص در استان بوشهر، اضافه کرد: باید با اعطای بورسیه و ارائه تسهیلات لازم، روی پزشکان بومی سرمایه‌گذاری کنیم تا آینده استان در بخش بهداشت و درمان تضمین شده باشد.

سالاری خواستار حمایت‌های ویژه وزارت بهداشت و درمان برای ایجاد بیمارستان فوق تخصصی در بوشهر شد و بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیمارستان فاطمه زهرا(س) بوشهر به بیمارستان 200 تختخوابی فوق تخصصی تبدیل می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت بهداشت و سلامت در روستاها، افزود: بخش عمده‌ای از جمعیت ما  در روستاها زندگی می‌کنند

استاندار بوشهر تصریح کرد: 10 پروژه کاری در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد که توجه به بخش سلامت و توسعه و تجهیز مراکز درمانی از مهم‌ترین اولویت‌های استان بوشهر است.

لزوم رعایت عدالت در  توزیع پزشکان در نقاط مختلف استان

وی توجه به بازسازی و تجهیز مراکز درمانی روستایی تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از جمعیت استان بوشهر در نقاط روستایی ومحروم ساکن هستند لازم است توجه ویژه‌ای به درمان و بهداشت مناطق روستایی شود.

سالاری بر لزوم رعایت عدالت در توزیع پزشکان در نقاط مختلف استان تاکید کرد و گفت: باید همه نقاط استان بوشهر از وجود پزشکان متخصص بهره‌مند باشند و در تقسیم‌بندی پزشکان عدالت رعایت شود.

وی خواستار تلاش برای ایجاد زمینه لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در امور بهداشت و درمان شد و ادامه داد: بر اساس اساسنامه و شیوه نامه بخش سلامت فعالیت‌های درمانی، بهداشتی و برنامه‌های پیشگیری از بیماری‌ها اجرایی می‌شود.

کد خبر 2216956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha