۲۹ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۲۴

زلالی اعلام کرد:

67 درصد روستاهای اردبیل دارای مددجو کمیته امداد است

67 درصد روستاهای اردبیل دارای مددجو کمیته امداد است

اردبیل- خبرگزاری مهر: مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل گفت: هزار و 208 روستا و نزدیک به 67 درصد از کل روستاهای استان مددجوی تحت پوشش کمیته امداد دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز زلالی ظهر یکشنبه در حاشیه توزیع بسته‌های هدایای مردمی به مددجویان اردبیل تصریح کرد: 45.3 درصد خانوارهای تحت حمایت در شهر و 54.7 درصد در روستاها زندگی می کنند

وی با بیان اینکه چهار هزار و 28 خانوار کمک موردی دریافت می‌کنند، افزود: علاوه‌بر این 10 هزار و 834 نفر در روستاها به صورت موردی خدماتی از کمیته امداد دریافت می‌کنند.

به گفته زلالی نزدیک به 9.1 درصد جمعیت استان و بالغ بر 30 هزار و 615 خانوار در مجموع از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: تعداد خانوار مستمری بگیر تحت پوشش 27 هزار و 999 مورد است.

کمک شهروندان نقدی باشد

مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه در مناسبت‌های مختلف از جمله اعیاد شهروندان کمک‌های نقدی و غیر نقدی به کمیته امداد ارائه می‌دهند، اضافه کرد: در صورتی که کمک به صورت نقدی باشد می تواند به صورت کارشناسی و متناسب با نیاز خانوارهای تحت پوشش هزینه شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سهم 56.9 درصدی خانوارهای تحت پوشش با سرپرست زن اداره می‌شوند که کمک نقدی می تواند بخشی از معیشت مورد نیاز آنها را تامین کند.

به گفته زلالی خانوارهای تحت سرپرستی زنان رو به افزایش بوده و در سالهای اخیر با افزایش قابل توجه همراه بوده است.

کد خبر 2217100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha