۳۰ دی ۱۳۹۲، ۹:۲۷

مدیر دفتر امور هنرهای تجسمی ارشاد:

آثاری از بزرگان کوبیسم و امپرسیونیسم جهان را برای موزه هنرهای معاصر می‌خریم

آثاری از بزرگان کوبیسم و امپرسیونیسم جهان را برای موزه هنرهای معاصر می‌خریم

مدیر دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت ارشاد با بیان اینکه نخریدن اثر جدید برای گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران یک ضعف جدی به حساب می‌آید تاکید کرد که با خرید 15 اثر از بزرگان کوبیسم و امپرسیونیسم می‌توان گنجینه موزه را تکمیل کرد.

مجید ملانوروزی، مدیر دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد مشخص شدن وضعیت مدیریت بر موزه هنرهای معاصر تهران بعد از استعفای چند ماه گذشته مدیر فعلی آن که با موافقت روبه‌رو نشد، گفت: من هنوز به سراغ موزه هنرهای معاصر تهران نرفته‌ام و در حقیقت هنوز وقت نشده که از این موزه بازدیدی داشته باشم.

وی افزود: وضعیت مدیریت بر این موزه که زیر مجموعه دفتر امور هنرهای تجسمی ارشاد است باید هرچه سریعتر مشخص شود تا کارها زودتر سر و سامان بگیرد.

ملانوروزی خاطرنشان کرد: موزه هنرهای معاصر یکی از موزه‌های هنری مهم دنیاست و می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که این موزه در میان موزه‌های هنرهای معاصر خاورمیانه سرآمد است. گنجینه این موزه بهترین و بزرگترین گنجینه‌ایست که در منطقه وجود دارد.

به گفته وی، موزه هنرهای معاصر تهران که بنا به ادعای رسانه‌های غربی هم بهترین مجموعه هنری غربی خارج از دنیای غرب را در اختیار دارد بنا به دلایلی بی سر و سامان شده و سال‎‌‌هاست که هیچ اثری به آن افزوده نشده است و این جای تاسف دارد.

مدیر دفتر امور هنرهای تجسمی ارشاد خرید چند اثر برای تکمیل مجموعه گنجینه هنری موزه هنرهای معاصر تهران را الزامی دانست و بیان کرد: با وجود اینکه این موزه جزو 10 موزه برتر دنیاست ولی مدیریت‌های هنرهای تجسمی ارشاد در سالیان قبل بنا به هر دلیلی هیچ اثری به آن نیفزودند و حتی تلاش هم نشد که مجموعه موزه غنی‌تر شود.

وی دلیل این امر را سه مورد شناخت ناکافی از هنر غرب، نبود تمایل برای خرید و غنی سازی گنجینه موزه و نیز کمبود بودجه دانست و گفت: ما با افزودن چند اثر به خصوص چند کار از مجموعه آثار کوچک امپرسیونیست‌ها می‌توانیم گنجینه را مرتب و دوره زمانی آن را تکمیل کنیم.

ملانوروزی افزودن 15 اثر به گنجینه موزه را لازم بیان کرد و افزود: اگر در انتخاب آثار دقت کنیم و آثار درستی از مجموعه آثار بزرگان کوبیسم و امپرسیونیسم‌ها برگزینیم احتیاجی به خرید خیلی بزرگی هم نداریم و با 15 اثر می‌توانیم مجموعه خود را کامل کنیم.

وی خرید برای گنجینه موزه را یک سود فرهنگی و اقتصادی بیان کرد و در پایان سخنان خود گفت: با صحبتی که با معاونت هنری ارشاد شده است قرار شد که بودجه‌ای برای خرید آثار هنری خارجی به ما اختصاص دهند تا به امید خدا گنجینه موزه را تقویت کنیم.

 

کد خبر 2217388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha