سیدعلی شجاعی دومین مجلد سه‌گانه‌ فلسفی‌اش را برای کودکان نوشت

سیدعلی شجاعی دومین مجلد سه‌گانه‌ فلسفی‌اش را برای کودکان نوشت

سیدعلی شجاعی، نگارش دومین مجلد از سه‌گانه فلسفی خود برای کودکان را با عنوان «احتياط! خطر حمله موش‌ها... و ديگران» به پایان برد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی شجاعی مجلد دوم از سه‌گانه فلسفی خود برای كودكان را با عنوان «احتياط! خطر حمله موش‌ها... و ديگران» به پایان راه تالیف رساند و آن را براي تصويرگري به نازنين عباسي سپرد.

این نویسنده در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این اثر اظهار کرد: مجلد اول اين مجموعه كه «اگر آدم‌برفی‌ها آب نشوند...» نام داشت و با تصويرگری الهه طاهريان توسط انتشارات كتاب نيستان منتشر شده بود، در فضای بين‌المللی با اقبال چشمگيری روبرو شد و علاوه بر دريافت جايزه آكادمی آلمان و انتخاب در فستيوال ادبی برلين، تاكنون در كشورهای سوئيس، كره و فرانسه منتشر شده است. در مجلد دوم که با عنوان «احتياط! خطر حمله موش‌ها... و ديگران» به تازگی تأليف آن تمام شده و برای تصويرگری به نازنين عباسی سپرده شده است، داستانی با مفهوم نقد ساختاری جامعه مدرن با زبانی كودكانه بيان می‌شود. نقد جامعه‌شناسی و تحليل گفتمان قدرت در جهان مدرن، درونمايه اصلي دومین جلد از این سه‌گانه است.

وی افزود: در اين اثر، مردمی بی‌زمان و بی‌مكان روايت می‌شوند كه در اثر استيصال حمله موش‌ها، دست به دامن گربه‌ها می‌شوند و گربه‌ها هم موظف به پاكسازی روستا از موش‌ها... اما موش‌ها كم نمی‌شوند كه زياد هم مي‌شوند و مردم مجبورند كه رد گربه‌ها را بگيرند و...

به گفته نويسنده، گفتگوهايی‌ برای چاپ گانه سوم اين مجموعه در آلمان شده است و احتمال دارد گانه سوم پيش از انتشار در ايران، توسط يك ناشر آلمانی منتشر شود.

از اين نويسنده در حوزه كودك و نوجوان هم‌چنين «نيم‌ من بوق» منتشر شده است كه علاوه بر جايزه جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان، به ليست كلاغ سفيد كتابخانه مونيخ راه پيدا كرده است.

«احتياط! خطر حمله موش‌ها... و ديگران» توسط كتاب نيستان منتشر خواهد شد.

کد خبر 2217400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha