۳۰ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۰۷

ریحانه جعفری ترجمه‌های جدید از دو مجموعه کتاب را تمام کرد

ریحانه جعفری ترجمه‌های جدید از دو مجموعه کتاب را تمام کرد

ریحانه جعفری از اتمام ترجمه‌ عناوین جدید از مجموعه «کارآگاهان دانشمند» و «قصه‌ها و رازهای الف تا ی» برای نوجوانان خبر داد.

ریحانه جعفری، نویسنده و مترجم کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به تازگی کتاب تازه‌ای را از مجموعه «کارآگاهان دانشمند» نوشته میشل توری ترجمه کرده‌ام. این کتاب که «مسابقه تقلبی» نام دارد، داستان دیگری از ماجراجویی‌های پسر و دختر نوجوانی را شامل می‌شود که با اتکا به مسائل علمی، معماها را حل می‌کنند.

وی افزود: در این کتاب مانند دیگر کتاب‌های مجموعه مورد نظر، دو کارآگاه کوچک به دنبال معمای تقلب در یک مسابقه هستند و با استفاده از مسائل علمی، پرده از این کلاهبرداری برمی‌دارند. قهرمان‌های داستان‌های «کارآگاهان دانشمند» یک پسر و دختر هستند که یک آزمایشگاه کوچک در منزل دارند. البته آن‌ها رها نیستند و با پدر و مادرشان زندگی می‌کنند. یعنی داستان فانتزی نیست که این بچه‌ها به حال خود رها شده باشند و مانند آدم بزرگ‌ها زندگی کنند. هر بار به آن‌ها تلفنی می‌شود و یک اتفاق می‌افتد. کتاب «مسابقه تقلبی» را به تازگی به انتشارات پیام مشرق تحویل داده‌ام.

این مترجم در ادامه درباره آثار دیگر خود گفت: از مجموعه 12 جلدی «قصه‌ها و رازهای الف تا ی» نوشته ران روی نویسنده آمریکایی هم به تازگی 3 کتاب دیگر ترجمه کرده‌ام. سال گذشته 6 عنوان این مجموعه را ترجمه کردم و ترجمه 6 جلد دیگر آن را هم برای امسال در برنامه دارم که تا به حال 3 جلدشان را ترجمه کردم. «دزد نارنجی»، «معمای پاندا» و «راز اشعه ایکس» اسامی این 3 کتاب هستند که ترجمه «راز اشعه ایکس‌» را به تازگی تمام کرده و فردا آن را به ناشر تحویل خواهم داد.

جعفری گفت: کتاب‌های مجموعه «قصه‌ها و رازهای الف تا ی» را هم انتشارات پیام مشرق چاپ می‌کند. نکته‌ای که به نظرم می‌رسد این است که چقدر خوب است اگر نویسندگان کودک و نوجوان کشورمان به آثار ران روی توجه داشته باشند. نمی‌خواهم از لفظ کلاس درس استفاده کنم، اما این آثار مانند واحدهای دانشگاهی هستند و می‌توانند تجربیات خوبی را در اختیار نویسندگان ما قرار دهند. چون این نویسنده واقعا خلاق است و داستان‌های زیبایی برای بچه‌ها خلق می‌کند.

کد خبر 2217437

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha