۱ بهمن ۱۳۹۲، ۸:۴۹

اولین جلسه هم اندیشی فعالان آموزش فلسفه برای کودکان برگزار شد

اولین جلسه هم اندیشی فعالان آموزش فلسفه برای کودکان برگزار شد

به همت مجمع عالی حکمت اسلامی اولین جلسه هم اندیشی افراد و مراکز فعال در عرصه آموزش فلسفه برای کودکان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اولین جلسه هم اندیشی که از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد، افراد و نمایندگان فعال در بحث آموزش فلسفه برای کودکان حضور داشتند.

ابتدا افراد ضمن معرفی خود و مراکز مربوطه، گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه های در دست اجرا و آینده نسبت به بحث آموزش فلسفه برای کودکان پرداختند.

سپس افراد حاضر ضرورت پرداختن به بحث آموزش فلسفه برای کودکان را بیان کردند و با تشریح رویکرد خود نسبت به فلسفه، فلسفه اسلامی، تفکر و ... چگونگی شیوه کار و آموزش مراکز مرتبط را تبیین نمودند. توجه به رویکرد اسلامی و ایرانی در بحث آموزش فلسفه برای کودکان از نکات قابل توجه به این هم اندیشی بود.

چهارمین محور اولین جلسه هم اندیشی، بررسی کاستی ها و بایستگی های آموزش فلسفه برای کودکان بود که حاضرین ضمن تشریح نقاط قوت و ضعف مراکز خود و شیوه های مورد استفاده، بر بررسی نقاط قوت و ضعف سایر مراکز نیز پرداختند.

در اولین هم اندیشی فعالان آموزشی فلسفه برای کودکان، حاضران ضمن اظهار خرسندی از اقدام مجمع عالی حکمت اسلامی در برگزاری این جلسه خواستار تداوم جلسات و اتخاذ روشهای مناسب که با فرهنگ اسلامی و ایرانی و فلسفه اسلامی همخوانی داشته باشد، تأکید نمودند.

در اولین جلسه هم اندیشی مراکز و افراد فعال در عرصه آموزش فلسفه برای کودکان نمایندگانی از بنیاد حکمت اسلامی صدرا، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، بنیاد ملی نخبگان، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت آموزش و پرورش و شورای معاونان مجمع عالی حکمت اسلامی حضور داشتند.

کد خبر 2217906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha