۳۰ دی ۱۳۹۲، ۱۶:۲۲

خسارت های باران و تگرگ به مزارع و تاسیسات زیربنایی پارسیان

خسارت های باران و تگرگ به مزارع و تاسیسات زیربنایی پارسیان

پارسیان - خبرگزاری مهر: بارش باران و تگرگ روز یکشنبه به محصولات گوجه فرنگی و برخی از راههای مواصلاتی و همچنین تاسیسات برق شهرستان پارسیان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اثر بارندگی های دو روز گذشته که همراه با بارش تگرگ در برخی مناطق پارسیان، در بخش کشاورزی، جاده های مواصلاتی و تاسیسات برق این شهرستان بیش از 8 میلیارد و 180 میلیون ریال خسارت وارد کرد.

ایرج علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارندگی 20 میلیمتری باران  و تگرگ روز گذشته در پارسیان اشاره کرد و گفت: باران و طغیان رودخانه فصلی در محور پارسیان به بوشهر در کیلومتر 16 سبب مسدود شدن و تخریب جاده شد.

وی گفت: از زمان اطلاع از این موضوع با اعزام راهداران به منطقه در کمتر از 4 ساعت این محور بازگشایی شد و خوشبختانه مشکلی برای تردد وسایل نقیله وجود ندارد و هم اکنون تمامی جاده ها باز هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی پارسیان با اشاره به این که در پی بارندگی اخیر راههای روستایی و پل ها در سطح شهرستان با مشکلی مواجه نبوده است گفت:خوشبختانه خسارت زیادی به راهها وارد نشده است و برخی از آسفالت راهها و شانه جاده ها آسیب دیده که نیاز به لکه گیری دارد که به زودی عملیات آن آغاز می شود.

همچنین بر اثر بارش تگرگ در ارتفاعات و کوه های شمالی پارسیان به بیش از 70 هکتار از مزارع گوجه فرنگی این شهرستان خسارت وارد شد.

یعقوب دلدار رئیس اداره جهادکشاورزی پارسیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بر اثر بارش تگرگ و باران روز گذشته در پارسیان به هفتاد هکتار از مزارع گوجه فرنگی این شهرستان خسارت وارد شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان خسارت در بخش مرکزی ،ضلع شرقی شهرستان و محله احشام بوده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی پارسیان گفت: براساس برآوردهای انجام شده 8 میلیارد ریال به محصول گوجه فرنگی کشاورزان این منطقه خسارت وارد آمده است.

به گزارش مهر،شهرستان پارسیان یکی از قطب های کشت محصول گوجه فرنگی در استان هرمزگان است که دو هزار هکتار از اراضی در این شهرستان زیر کشت محصول گوجه فرنگی قرار دارد.

جمشید مالکی مقدم در بررسی روند بازسازی تاسیسات برق پارسیان، اظهار کرد:بر اثر بارش باران و تگرگ در پارسیان حدود 180 میلیون ریال به تاسیسات برق این شهرستان خسارت وارد شده است.

رئیس اداره برق شهرستان پارسیان گفت: خسارت وارد شده به تجهیزات ترانس و تعدادی تیر برق در شهرهای کوشکنار،دشتی و برخی نقاط پارسیان و روستای کناردان بوده است.

 

 

کد خبر 2217962

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha