۳۰ دی ۱۳۹۲، ۱۶:۴۱

امضای تفاهم نامه 200 میلیاردتومانی بین جهاد کشاورزی و معاونت علمی

امضای تفاهم نامه 200 میلیاردتومانی بین جهاد کشاورزی و معاونت علمی

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در اولین نشست شورای سیاستگذاری روسا و دبیران "کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار" از امضای تفاهم نامه 200 میلیارد تومانی با جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، معاونین و مشاورین این معاونت و نیز روسا و دبیران کانون های پانزده‌گانه هماهنگی دانش، صنعت و بازار صبح امروز در محل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد. در این نشست دکتر سورنا ستاری با اشاره به اینکه در حال حاضر مساله اقتصاد دانش بنیان جزو الویت های دولت تدبیر و امید است و معاونت علمی و فناوری است که در حمایت از آنها بودجه نسبتا مناسبی را اختصاص داده شده است، گفت: "کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار" نیز از این موقعیت برخوردار بوده و جزو الویت های دولت یازدهم قرار دارند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مفاهیم فناوری و توسعه فناوری در کشور جدید است و تعداد افرادی که با این مفاهیم به طور کامل آشنا هستند بسیار محدود است، تصریح کرد: انتقال این مفاهیم تازه در سطح استان ها و بستر فعالیت کانون ها‌ی هماهنگی دانش، صنعت و بازار کاری سخت و دشوار است که به عهده روسا و دبیران کانون ها است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به چترهای حمایتی معاونت علمی و فناوری اشاره کرد و افزود: کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار جزو چترهای حمایتی این معاونت به شمار می آیند.

وی افزود: چترهای حمایتی در تمام حوزه های عملکردی و اختیارات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله در مباحث نیروی انسانی، هماهنگی بین دستگاهی وزارتخانه‌ای وجود دارد.

دبیر هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اساسنامه کانون ها و عضویت افراد، نهادها و سازمان های مختلف در آن اظهار کرد: "کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار" در حوزه فعالیت خود یک معاونت علمی و فناوری در مقیاس کوچکتر آن به شمار می آیند.

سورنا ستاری در ادامه با اشاره به انواع حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از "کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار" گفت: بخشی از این حمایت ها از امکانات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین می شود، مثل پارک های علمی و فناوری و بخش دیگر آن حمایت مالی است که برای شرکت‌هایی که از حمایت‌های تسهیلاتی برخوردار می‌شوند دانش بنیان بودن شرکت‌ها ضروری نیست.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از امضای تفاهم نامه 3 جانبه 200 میلیارد تومانی با وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی در روز سه شنبه خبر داد و افزود: این تفاهم نامه برای پرداخت وام از سوی بانک کشاورزی به شرکت های فعال در حوزه کشاورزی است که از میان 66 کانون، کانون‌های مرتبط و شرکت‌های مختلف دانش‌بنیان این حوزه نیز می‌توانند از آن بهره ببرند.

وی ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این تفاهم نامه بخش ارائه ضمانت نامه ها و پرداخت سود بانکی وام ها را به عهده دارد.

ستاری با بیان اینکه در این حوزه ها شورای سیاست گذاری و روسا و دبیران کانون ها باید تصمیمات مهم را بگیرند ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نمی تواند در تمام حوزه های کانون ها ورود کند، از این رو ارائه نقشه راه ، تصمیم گیری ها و برآورد هزینه ها در بحث کانون ها با نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری بر عهده خود کانون هاست.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به سفر استانی دولت به خوزستان با اعلام اینکه بنیاد نخبگان در استان خوزستان 110 استعداد برتر و نخبه تحت پوشش دارد که 8 نفر از طریق ثبت اختراع و مابقی از طریق افتخارات بدست آورده خود از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برخوردار شده اند اما متاسفانه تعداد اندکی از این افراد در خوزستان مشغول کار و فعالیت هستند و بیشتر در استان تهران فعال هستند گفت: یکی از حوزه های فعالیت کانون ها می تواند این باشد که راهکاری برای فعال کردن نخبگان و استعدادهای برتر در صنایع و مراکز پژوهشی این استان همانند نفت، نیشکر و ... پیدا کنند.

ستاری با تاکید بر اینکه تعداد کانون های فعال بسیار کم هستند و از تعداد 66 کانونی که در این معاونت تشکیل شدند، تنها حدود 15 کانون فعال هستند، گفت: باید راهکاری برای فعال تر کردن کانون ها بیابیم. از این پس هر هفته با یک یا دو کانون نشست می گذاریم تا با رویکرد و نقشه راه آنها بیشتر آشنا شویم و تقسیم کار لازم صورت گیرد.

در این نشست که با حضور 15 رئیس و دبیر کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار تشکیل شد دکتر توفیق رییس کانون سلول‌های خورشیدی، مهندس حسینی از کانون زعفران و عناب و شورای ملی زعفران، دکتر حیدری رییس کانون آفت‌کش‌ها، دکتر شکریه دبیر کانون کامپوزیت، دکتر عصاری دبیر کانون قندوشکر، دکتر مطلبی رییس کانون آبزی‌پروری و فراوری آبزیان، مهندس رشادت دبیر کانون توت‌فرنگی، مهندس میر سلیم - رئیس کانون موتور و دیزل و ... به بیان دیدگاهها و مسایل و مشکلات کانون ها خود پرداختند.

کد خبر 2217991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha