هزاران آواره‌ عراقی کمک‌های بشردوستانه دریافت می‌کنند

هزاران آواره‌ عراقی کمک‌های بشردوستانه دریافت می‌کنند

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در پاسخ به نیازهای روبه‌افزایش بیش از 12هزار نفر از مردم آواره در استان الانبار و نیز مناطق شمال بابل و غرب کربلا کمک های بشردوستانه ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در بغداد، هزاران نفر از غیرنظامیانی که در جستجوی یافتن محلی امن، از خشونت‌های حاضر در الانبار گریخته‌اند با سختی‌های بسیاری مواجهند. کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ برای پاسخ به نیازهای روبه‌افزایش آنها، در طول چند روز گذشته غذا و کمک‌های ضروری را برای بیش از 12هزار نفر از مردم آواره در صقلاویه، رمادی، هیت، حبانیه، ابوغریب، رحلیه، نسف، فلوجه، تکریت و همینطور مناطق شمال بابل و غرب کربلا ارسال کرده است.

"رشید حسن" نماینده کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ که در توزیع کمک‌ها در تکریت شرکت داشته‌است می‌گوید: در حین توزیع این کمک‌ها به گروهی 65 نفره برخوردیم که بیشتر آنها را کودکان تشکیل می‌دادند و همگی در خانه‌ای با تنها چهار اتاق زندگی می‌کردند. با وجود کمبود پتو، تشک و غذا، مردم به سختی با سرما دست و پنجه نرم می‌کنند.

بر این اساس اوضاع افرادی که مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند هیچ بهبودی نشان نمی‌دهد. هم‌اکنون کارکنان کمیته‌ بین‌الملل صلیب سرخ در حال بررسی نیازهای مردم در مناطق صلاح‌الدین، کربلا، بابل، رمادی و فلوجه هستند که زندگی‌شان بواسطه‌ خشونت‌ها مختل شده‌است.

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از تمامی طرفین درگیر در خشونت‌های اخیر خواسته است اجازه دهند تا کمک‌های بشردوستانه به دست مردم نیازمند برسد. با وجود موقعیت امنیتی، جوامع محلی و مقامات ملی موفق‌شدند تا توزیع کمک‌هایی که به‌تازگی به‌انجام رسید را تسهیل کنند.

در همین رابطه "پاتریک یوسف" رئیس نمایندگی کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در عراق گفت: در عراق به هرجا که می‌رویم، همکاری تنگاتنگی با رهبران اجتماعی، شخصیت‌های مذهبی و اقوام مختلف داریم تا بتوانیم از درد و رنج مردمی که در این موقعیت خشونت‌آمیز گیرافتاده‌اند بکاهیم. در عملیات اخیر، همکاری‌های آنان به ما کمک نمود تا سریع و موثر عمل کنیم. امیدوایم بتوانیم تا در روزهای پیش‌رو به افراد بیشتری کمک‌رسانی کنیم.

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از طرفین درگیر در مبارزات خواسته‌است تا به غیرنظامیان امان داده و از آنها حمایت کنند و اجازه دهند تا پرسنل درمانی در امنیت وظایف نجاتبخش خود را به‌انجام رسانند. این کمیته پیوسته تلاش نموده‌تا به نیازهای هزاران عراقی که در نتیجه‌ خشونت‌های پراکنده آواره‌ شده‌اند پاسخ دهد. گفتنی است صلیب سرخ در سال 2013، برای بیش از 22 هزار نفر در مناطق دیالی، نینوا، کربلا، بابل و بغداد غذا و کمک‌های امدادی ضروری ارسال کرده‌است.

کد خبر 2218029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha