۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۱۲

مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال کشور/

راه آهن – تراکتورسازی؛ جستجوی موفقیت سرخپوشان در جام حذفی

راه آهن – تراکتورسازی؛ جستجوی موفقیت سرخپوشان در جام حذفی

تبریز – خبرگزاری مهر: تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز به دنبال نا امید شدن از کسب عنوان قهرمانی در رقابتهای لیگ برتر، با انگیزه تمام شانس خوشبختی خود را در مسابقات جام حذفی باشگاه های کشور جستجو می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاه های کشور امروز سه شنبه با انجام دو دیدار پیگیری می شود که در یکی از این بازی ها تیم تراکتورسازی تبریز در تهران به مصاف تیم راه اهن این شهر می رود.

این دیدار می تواند برای هر دو تیم راه آهن و تراکتورسازی حکم جبران داشته باشد، چراکه هر دو تیم در رقابتهای لیگ برتر تا به اینجای کار از رسیدن به هدف خود تا حدود زیادی دور مانده اند و بازی های جام حذفی می تواند فضایی برای تلافی باشد.

تیم تراکتورسازی تبریز که این روزها با حواشی بسیار زیادی مواجه است، اکنون دیگر مجید جلالی را در اختیار ندارد و باید با غلامرضا باغ آبادی به عنوان مسئول فنی تیم برابر تیم راه اهن به میدان برود. علیرغم این شرایط نامناسب، سرخپوشان تبریزی اما انگیزه بسیار زیادی برای کسب موفقیت در رقابتهای جام حذفی دارند و به دنبال این هستند تا در فصل جاری حداقل یک جام برای هواداران خود به ارمغان بیاورند. با این حال کار تیم تراکتورسازی برای کسب اولین کاپ قهرمانی اش در مسابقات جام حذفی باشگاه های کشور با توجه به صعود تیم های مدعی به مراحل پایانی، بسیار سخت است اما شرایط این روزهای تراکتورسازی ایجاب می کند که این تیم حتما جام حذفی را جدی تر و محکم تر از گذشته دنبال کرده و به چیزی غیر از قهرمانی فکر نکند. تیم تراکتورسازی تا کنون دو بار به فینال جام حذفی صعود کرده که هر دو بار برابر حریفان خود شکست خورده و نایب قهرمان شده است و هنوز نه در جام حذفی و نه در لیگ برتر کسب عنوان قهرمانی را تجربه نکرده است.

شرایط لیگ برتر به گونه ای است که تیم های استقلال، فولاد، پرسپولیس و حتی سپاهان به عنوان تیم های اول تا چهارم جدول، همچنان برای قهرمانی و البته کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای فصل بعد امیدوارند اما در این بین تیم تراکتورسازی را باید خارج از جمع مدعیان لیگ برتر به شمار آورد. با این اوصاف تنها امید تراکتورسازان برای کسب عنوان قهرمانی و همچنین کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای سومین سال متوالی فقط می تواند در مسابقات جام حذفی باشد. البته تیم های مدعی که از آنها نام برده شد، به غیر از سپاهان که از گردونه رقابتهای جام حذفی کنار رفته است، بقیه تیم ها نیم نگاهی به قهرمانی در این مسابقات دارند و با توجه به اینکه تنها یک تیم کاپ قهرمانی لیگ را به خانه خواهد برد، قطعا دیگر تیم های مدعی اولویت دوم خود را قهرمانی در جام حذفی لحاظ کرده اند.

در این میان تیم تراکتورسازی اما می تواند از یک پوئن مثبت بهره مند باشد. این تیم تبریزی اکنون در بین مدعیان جام حذفی، تنها تیمی است که با فراغت بال می تواند تمرکز خود را به قهرمانی در این رقابت ها معطوف کند چراکه اکنون خیلی از تراکتوری ها با توجه به فاصله هشت امتیازی با صدر جدول لیگ، به نوعی بی خیال این مسابقات هفته به هفته شده اند و با قدرت تمام در اندیشه فتح جام حذفی هستند. این در حالیست که تیم هایی همچون پرسپولیس، استقلال و فولاد که در لیگ برتر رقابت شانه به شانه ای برای قهرمانی با یکدیگر دارند، بیشتر توان خود را در این مسابقات متمرکز کرده اند و به نوعی می توان گفت که جام حذفی را در اولویت دوم خود قرار داده اند. این شرایط می تواند کمک زیادی برای تیم تراکتورسازی برای رسیدن به عنوانی شایسته خود و هوادارانش داشته باشد.

همانطور که گفته شد، تراکتورسازی تبریز در مسابقات لیگ تا حدود زیادی از کسب عنوان قهرمانی نا امید شده و در کورس با دیگر مدعیان عقب مانده است و به طور طبیعی شانس و فرصت موفقیت خود را در مسابقات جام حذفی جستجو می کند. این تیم در جام حذفی تا به اینجای کار فقط یک بازی انجام داده و طی آن توانسته تیم دسته اولی نفت مسجد سلیمان را در خانه حریف با دو گل شکست دهد.

تراکتورسازان پیش از دیدار با نفت مسجد سلیمان قرار بود با تیم ماشین سازی تبریز رو به رو شوند که با توجه به انصراف همشهری خود، بدون انجام بازی راهی مرحله یک هشتم شدند. تراکتورسازی اکنون در جمع هشت تیم برتر، باید به دیدار تیم راه آهنی برود که یک بازی بیشتر از تراکتورسازی در مسابقات جام حذفی امسال انجام داده است.

راه آهن در مرحله یک شانزدهم نهایی این مسابقات برابر تیم تالار وحدت همدان به میدان رفت و طی یک بازی پرگل، موفق شد این تیم دسته دومی را با نتیجه هفت بر دو شکست دهد. شاگردان منصور ابراهیم زاده در مرحله یک هشتم نیز توانستند از سد تیم لیگ برتری داماش گیلان عبور کرده و حریف تراکتورسازی در مرحله یک چهارم نهایی شوند.

تیم پیروز دیدار راه آهن و تراکتورسازی در بازی امروز تهران، حریف یکی از دو تیم فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران در مرحله نیمه نهایی خواهد بود.

در دیگر بازی امروز از مرحله یک چهارم نهایی، تیم استقلال در فولاد شهر اصفهان به دیدار تیم ذوب آهن خواهد رفت. تیم پیروز این بازی هم باید برابر تیم مس کرمان صف آرایی کند. مس در مرحله یک چهارم توانست تیم لیگ یکی نفت آبادان را با نتیجه سه بر یک شکست داده و به جمع چهار تیم برتر جام حذفی امسال صعود کند.

دیدار دو تیم راه آهن و تراکتورسازی از چارچوب بازی های مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه های کشور از ساعت 14 امروز در ورزشگاه تختی تهران به انجام خواهد رسید.

-------------------

گزارش از: محمود نصیرپور

کد خبر 2218338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha