۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۶:۰۹

کیوان ساکت «موتزارت» را به برج میلاد می‌آورد

کیوان ساکت «موتزارت» را به برج میلاد می‌آورد

کیوان ساکت به همراه چهار خواننده کنسرتی در هشتم بهمن‌ماه در برج میلاد برگزار می‌کند که در بخشی از این کنسرت قطعه‌ای از موتزارت را اجرا می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری کنسرت کیوان ساکت، صبح امروز، سه‌شنبه اول بهمن‌ماه در خانه موسیقی ایران و با حضور این نوازنده تار برگزار شد.

ساکت در این نشست گفت: سه‌شنبه هشتم بهمن ماه در برج میلاد و در دو سانس کنسرتی متفاوت با حضور چهار خواننده یعنی وحید تاج، شاهو حسینی، مجتبی عسگری و رضا فلاحی برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: اکثر نوازنده‌های این برنامه نوازنده‌های ارکستر سمفونیک تهران هستند و افرادی چون سیاوش ظهیرالدینی، همایون رحیمیان، کریم قربانی، فرشید حسنی‌فرد، ناصر رحیمی، بهنام ابوالقاسم و افراد دیگری از اعضای برجسته ارکستر سمفونیک به اجرای برنامه خواهم پرداخت.

ساکت خاطرنشان کرد: همیشه دوست داشتم اجراهای متفاوت و مختلفی داشته باشم و یکی از نکاتی که مدنظر داشتم این بود که برنامه‌هایی اجرا کنم که با اجراهای قبلی خودم و نیز اجراهای دیگران فرق داشته باشم که این مورد را در کنسرت اخیرم به اجرا می‌گذارم.

وی به معنا پیداکردن برای موسیقی که عرضه می‌کند اشاره کرد و گفت: کتاب «حالات و مقامات» م.امید را می‌خواندم که این کتاب در من تاثیر زیادی گذاشت. آن احساسی که نسبت به موسیقی داشتم برایم معنای کلامی پیدا کرد و من معتقدم که زبان موسیقی من در کلام استاد شفیعی کدکنی معنای لغوی یافته است.

این نوازنده تار ادامه داد: وقتی من ساز استاد زنده‌یاد کلنل وزیری و یا آهنگ‌های زنده‌یاد روح‌الله خالقی را می‌شنوم به این باور می‌رسم که این دوران یکی از دوران طلایی موسیقی ماست که تکرار شدنش سخت است. در این دوران موسیقی ایران علاوه بر زیبایی به شکوه نیز رسیده بود.

وی غم فلسفی را از بزرگترین معیارهای موسیقی ایران دانست که در آثار بزرگانی چون خالقی و وزیری به شکوه نیز بدل شده‌اند و گفت: اعتقاد دارم که عنصر شکوهمندی به موسیقی ایران بازگردد و جوانان با این ویژگی موسیقی آشنا شوند. هرچند در این سال‌ها بزرگانی چون حسین علیزاده، کامکارها و زنده‌یادان فرامرز پایور و پرویز مشکاتیان در این راه گام برداشتند.

ساکت از دعوت از موسیقی‌دانان و خواننده‌های گیلکی و کردی برای این اجرا خبر داد و بیان کرد: در اجرای گذشته من از دو خواننده خراسانی دعوت کردم و این روال را ادامه داده و در اجرای هشتم بهمن در برج میلاد از خواننده‌های کردی و گیلکی بهره خواهم برد.

وی افزود: قرار بود که در این اجرا گروهی از نوازندگان و خوانندگان کرد سلیمانیه عراق نیز همراه ما باشند که متاسفانه به خاطر عدم صدور روادید به موقع برای آنها این اجرا به آینده موکول شد.

صاحب آلبوم «یادگار خون سرو» در مورد نفرات حاضر در اجرای هشتم بهمن بیان کرد: علاوه بر افرادی که در این اجرا به عنوان نوازنده هستند 16 نفر گروه کر، پنج نفر نوازنده و خواننده کرد و یک نفر خواننده گیلکی من را در این اجرا همراهی می‌کنند.

وی از اجرای سروده‌های ژاله اصفهانی، هوشنگ ابتهاج و فریدون مشیری در این اجرا خبر داد.

ساکت در پایان سخنانش گفت: در این برنامه قطعه‌ای فانتزی نیز خواهیم نواخت که از موسیقی جهان برگرفته از قطعاتی از موتزارت و نیز استاد وزیری الهام گرفته شده است.

کد خبر 2218742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha