۱ بهمن ۱۳۹۲، ۲۱:۱۱

اشتاین مایر:

نباید انتظار زیادی از ژنو 2 داشته باشیم

نباید انتظار زیادی از ژنو 2 داشته باشیم

وزیر خارجه آلمان نسبت به انتظار بیش از اندازه در مورد به نتیجه رسیدن نشست ژنو 2 هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر خارجه آلمان هشدار داد نباید در مورد کنفرانس سوریه که فردا در سوئیس آغاز می شود، توقع بیش از حد داشت. وی امروز در دیدار با "لوران فابیوس" همتای فرانسوی خود گفت: ما باید نسبت به انتظاراتمان از این نشست محتاط باشیم.

به گفته اشتاین مایر توقع نمی رود کنفرانس ژنو 2 به یک موفقیت بزرگ منجر شود. بر این اساس آنچه که در این کنفرانس باید مورد تاکید قرار گیرد، برداشته شدن "گام های کوچکی" است که به حل بحران سوریه کمک کند. وزیر خارجه آلمان از گشوده شدن مسیر کمک رسانی به قربانیان جنگ سوریه به عنوان گام های مهمی یاد کرد که شرکت کنندگان در کنفرانس ژنو 2 باید مورد توجه قرار دهند.

همچنین "لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه با بیان این که توافق بر سر صلح در سوریه "ایده آل" نشست فردا است، دستیابی به این نتیجه را بسیار دشوار ارزیابی کرد. به گفته وی تنها راه حل بحران سوریه "راه حل سیاسی" است.

کنفرانس سوریه موسوم به ژنو 2 در حالی فردا در سوئیس آغاز می شود که سازمان ملل پس از فشار گروه های مخالف دولت سوریه و آمریکا دعوت خود از ایران برای شرکت در آن را پس گرفت. گفتنی است "ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس در آستانه برگزاری کنفرانس صلح سوریه در ژنو، امروز با حضور در پارلمان این کشور نقش ایران در تحولات سوریه را بسیار مهم خواند.

کد خبر 2218965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha