بان کی مون:

پیگیر انجام مذاکره بین دو طرف درگیر هستیم/ مذاکرات دشوار اما برقراری صلح امکان پذیر است

پیگیر انجام مذاکره بین دو طرف درگیر هستیم/ مذاکرات دشوار اما برقراری صلح امکان پذیر است

دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر لزوم پایان خشونت ها در سوریه گفت پیام ما به دو طرف درگیر این است که رو در روی هم نشسته و در مورد آینده این کشور گفتگو کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، پس از پایان نشست ژنو 2 در سوئیس "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل طی کنفرانس مطبوعاتی به همراه "اخضر ابراهیمی" نماینده سازمان ملل در مورد سوریه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.  وی گفت: توقف خشونت ها، آزادی زندانیان و کمک رسانی به قربانیان جنگ داخلی سوریه از جمله مهمترین خواسته های ما در سوریه است.

بان کی مون افزود: مسیر مذاکرات دشوار است اما برقراری صلح امکان پذیر است.

دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد: از گروه های درگیر می خواهیم امکان دسترسی به قربانیان جنگ را به سازمان ملل بدهند. به کمک کشورهای منطقه چه آنها که در نشست حضور داشتند و نیز آنها که حضور نداشتند، برای حل بحران نیاز داریم.

وی تاکید کرد: برای پایان دادن به خشونت ها هنوز دیر نیست. به دنبال راه حل دیپلماتیک برای بحران سوریه هستیم. ما باید شجاعانه و با قاطعیت تصمیم بگیریم. جامعه جهانی امروز حمایت خود را از تلاش برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه نشان داد.

بان کی مون یادآور شد: نیازمند ارسال کمک های انسان دوستانه به افرادی هستیم که در شرایط دشوار و جنگ در سوریه به سر می برند. خشونت ها باید به سرعت پایان یابد.

وی در مورد راه دشوار دستیابی به توافق بین دولت سوریه و مخالفان اظهار داشت: از آنجا که درگیری ها حدود سه سال به طول انجامیده، برگزاری نشستی با حضور دو طرف درگیر سوریه دشوار است. با این حال ما تلاش خود را برای برقراری یک گفتگوی دو طرفه و یافتن راه حل مشترک به کار می گیریم. پیام ما دو طرف این است که با انعطاف و صداقت رو در روی هم بنشینید و برای آینده و صلح سوریه تصمیم بگیرید.

همچنین "اخضر ابراهیمی" در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت از فردا دیدار جداگانه خود را با دو طرف درگیر سوریه آغاز می کند. وی ابراز امیدواری کرد در صورت به نتیجه رسیدن این دیدارها، روز جمعه نشستی با حضور هر دو طرف در یک مکان برگزار شده و نمایندگان آنها به صورت مستقیم در مورد خواسته های خود مذاکره کنند.

کد خبر 2219754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha