۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۴۰

مخالفان به دولت اوکراین اولتیماتوم دادند

مخالفان به دولت اوکراین اولتیماتوم دادند

رهبران اپوزیسیون اوکراین به "ویکتور یانوکوویچ" 24 ساعت برای کناره گیری از ریاست جمهوری فرصت دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشتاندارد، در پی کشته شدن شماری از معترضان در اعتراضات اخیر اوکراین، مخالفان به دولت این کشور اولتیماتوم دادند. "ویتالی کیچکلو" از رهبران اپوزیسیون اوکراین اعلام کرد "ویکتور یانوکوویچ" 24 ساعت مهلت دارد از ریاست جمهوری کنار برود. این در حالی است که درگیری های خشونت بار معترضان با نیروهای امنیتی بامداد امروز پنج شنبه نیز ادامه داشت. مخالفان با آتش زدن لاستیک های خودرو در وسط خیابان های کیف به مقابله با نیروهای پلیس پرداختند.

گزارش ها از کشته شدن هفت نفر در درگیری های روزهای اخیر در اوکراین حکایت دارد. اپوزیسیون می گوید پلیس باعث کشته شدن این افراد شده است. این در حالی است که "میکولا آزاروف" نخست وزیر در اظهارات خود گفته است مخالفان دولت مسئول این اقدام هستند. به گفته وی "تروریست های تجمع کننده در میدان اصلی شهر" عامل این کشتار هستند.

اعتراضات در حالی ادامه دارد که مذاکرات رهبران اپوزیسیو از جمله کلیچکو و "آرسنی یازنیوک" وزیر خارجه پیشین اوکراین با نمایندگان دولت در شب گذشته، بدون دستیابی به نتیجه پایان یافت. گفتنی است اتحادیه اروپا تهدید کرده در صورت بی توجهی دولت اوکراین به خواسته معترضان، تحریم هایی را علیه کیف اعمال خواهد کرد.

کد خبر 2220013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha